Godzina Krzywd
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Total Folklore
85.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Pozostało tylko: 3
Uzbrojony w arsenał pedałów z szmateksu i noisemakerów rozłożonych na kolanach, Dan Friel spędził ostatnią dekadę na domowym warzeniu muzyki elektronicznej, która jest w równym stopniu poszarpana, punkowa, psychodeliczna i wspaniała. Po niedawnej EPce Valedictorian/Exoskeleton, która została nazwana przez Under The Radar "zawadiackim, abrazyjnym klejnotem", a przez BBC "surową mocą w butelce", Total Folklore zachowuje melodyjność poprzednich prac Friela, jednocześnie zaprzęgając do tego znaczną siłę rytmiczną. W recenzji albumu po wyprzedanym koncercie z Black Dice w Londynie, No Ripcord powiedział, że jest to "eksperymentalna płyta, którą można się delektować i która potwierdza, że Dan Friel jest jednym z najbardziej ekscytujących muzycznych czarowników".
Total Folklore to miejski album, poszarpana, przesadzona elektronika naśladuje ziarno i chaos Brooklynu. Jako miłośnik epickich spacerów, Friel, pisząc i nagrywając te utwory, wcielił się w postać osoby dojeżdżającej do pracy. Wiele utworów jest zresztą ułożonych specjalnie z myślą o spacerach. Na płycie nie brakuje nagrań, które Friel wykonał telefonem podczas spaceru po miastach – od odgłosów dzieci grających w koszykówkę na Brooklynie, przez dźwięk strajku Con Edison na Manhattanie, aż po odgłosy wnętrza panchinko parlor w Tokio. Album otwiera majestatyczny "Ulysses", 12-minutowa epopeja zakotwiczona przez chrzęszczące bity i mieniące się arpeggia, po czym następuje przejście do "Windmills" i natychmiastowo zatrzymującego się "Valedictorian". Przez cały czas Friel włącza krótkie przerwy, improwizacje i nagrania terenowe, tak jakby słuchacz czekał na rogu na sygnał do przejścia. Od skrzeczącego glissanda syntezatorów w "Scavengers" po frenetyczny puls "Thumper", Total Folklore oddaje energię i niepokorność punka, jednocześnie trzymając się mocno ulic elektronicznego popu.
Poza wspomnianymi wcześniej nagraniami telefonicznymi, Total Folklore został nagrany przez Friela w domu, na zakupionym w 2001 roku komputerze z systemem OS9, usadowionym na trójnożnym biurku. Ten minimalizm jest integralną częścią brzmienia i klimatu płyty, nieco nostalgicznego i całkowicie postrzępionego na krawędziach. Klawiatura Yamaha Portasound, którą można usłyszeć na płycie, pochodzi z 1984 roku i była pierwszym instrumentem Friela. Total Folklore spodoba się zarówno fanom ostrego noise'u, jak i najczystszego popu, ale nigdy nie ma się wrażenia, że stąpa po bezpiecznym środku. To dźwięk niefiltrowanej ekscytacji: rozmytej, euforycznej i włączonej.
Tracklista
A1 Ulysses
A2 Windmills
A3 Valedictorian
A4 Intermission#1
A5 Velocipede
A6 Scavengers
B1 Intermission#2
B2 Thumper
B3 Landslide
B4 Intermission#3
B5 Swarm
B6 Badlands
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Ulysses
- A 2. Windmills
- A 3. Valedictorian
- A 4. Intermission#1
- A 5. Velocipede
- A 6. Scavengers
- B 1. Intermission#2
- B 2. Thumper
- B 3. Landslide
- B 4. Intermission#3
- B 5. Swarm
- B 6. Badlands