The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Black Pompadour
50.00 zł
CD, Jewel Case
Pozostało tylko: 3
W 2005 roku The Zincs wydali drugi album, Dimmer, i ruszyli w pierwszą trasę koncertową po kraju. Stały reżim dziesięciogodzinnych jazd po pustyni i kiepskiego domowego piwa może zmienić zespół, a The Zincs odkryli, że w ich muzykę wkrada się krawędź, której wcześniej tam nie było. Po powrocie do domu, do Chicago, ta krawędź nadal im towarzyszyła i postanowili nagrać album, który odzwierciedlałby tę zmianę. W miarę jak akustyczne i oszczędne brzmienie Dimmera zaczęło zanikać, elektryczny blask uśpionych wpływów grupy zaczął się przebijać, od zespołów Postcard i Rough Trade z Wielkiej Brytanii lat 80-tych do minimalnych, napędzanych organami dronów z Nowego Jorku lat 60-tych. Wszystko to złożyło się na album, który widzicie przed sobą, Black Pompadour.
Nazwany częściowo po fryzurze, którą angielski wokalista/autor tekstów James Elkington chciał sobie stworzyć w latach młodzieńczych, Black Pompadour został nagrany i zmiksowany przez Johna McEntire'a w Soma E.M.S., a dodatkowymi nagraniami zajął się Mark Greenberg w Mayfair Studios. Na wszystkich instrumentach zagrali The Zincs: Nathaniel Braddock na gitarze i nieprzygotowanym fortepianie, Nick Macri na basie i saksofonie oktetu, Jason Toth na perkusji oraz James Elkington śpiewający, piszący piosenki i wydający większość innych dźwięków. Edith Frost zaśpiewała na trzech utworach; "Hamstrung and Juvenile", "Rice Scars" i "Lost Solid Colours". Ta ostatnia piosenka to duet, który Edith wykonała z The Zincs podczas ich wiosennej wspólnej trasy w 2006 roku.
Pod względem lirycznym Black Pompadour jest mieszanką zawoalowanych autoprawd i nie-sekwencji. Teksty odzwierciedlają semantykę Flanna O'Brien'a czy Dylana Thomasa, wzbogaconą o podwyższoną nierealność, która wynika z siedzenia z tyłu vana podczas sześciotygodniowej trasy koncertowej i jedzenia suchych kanapek. Mroczne poczucie humoru Elkingtona jest uzupełnione wiktoriańską powściągliwością w szerokim zakresie tematów, od tego, dlaczego społeczeństwo jest tak skłonne do korzystania z rad animatorów w "Lost Solid Colours" do trudnej sytuacji osoby samotnej w "Hamstrung and Juvenile":
"Teraz wiesz, że gdy twoje kopulacje zawiodą, jesteś tylko połową tego stworzenia z dwoma kręgosłupami, a każda nowo dodana znajomość powie 'masz cię już za sobą, częściowa bestia, nosisz znaki', ale którą połową jesteś teraz?".
The Zincs udało się pożenić swoje klasyczne formy piosenek z jaśniejszym elektrycznym brzmieniem, tworząc witalny album na miarę czasów. To co czyni ich tak wyjątkowym zespołem, to sposób w jaki wplatają tak mroczną prozę w piękne melodie, nagroda, którą przypadkowy słuchacz mógłby przeoczyć przy pierwszym przesłuchaniu. Od elektrycznych gongów "Coward's Corral" do pulsujących syntezatorów "Rice Scars", Black Pompadour rozbija oczekiwania jak pocisk przez rybią łuskę i reprezentuje tę rzadką rzecz wśród grup, prawdziwy progres.
Tracklista
1 Head East Kaspar 4:04
2 Coward's Corral 2:59
3 Hamstrung And Juvenile 4:12
4 Rice Scars 2:46
5 The Mogul's Wives 6:34
6 Finished In This Business 3:13
7 Burdensome Son 3:48
8 Lost Solid Colors 4:52
9 Dave The Slave 5:08
10 Rich Libertines 5:17
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2007 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | JEWEL CASE |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Head East Kaspar00:04:04
- 2. Coward’s Corral00:02:59
- 3. Hamstrung And Juvenile00:04:12
- 4. Rice Scars00:02:46
- 5. The Mogul’s Wives00:06:34
- 6. Finished In This Business00:03:13
- 7. Burdensome Son00:03:48
- 8. Lost Solid Colors00:04:52
- 9. Dave The Slave00:05:08
- 10. Rich Libertines00:05:17