Rebajas

Komplet nagrań Bitchin Bajas na CD po raz pierwszy w historii.

 

Rebajas to 7-płytowy (obejmujący 6 godzin i 42 minuty) wydany w tym formacie po raz pierwszy. Całość została spakowana w winylową okładkę typu gatefold.

 

Divers

"Divers" przypomina, że w twórczości Joanna'y Newsom najważniejsze są melodie i emocjonalna prawda przekazywana w nierozcieńczonej bezpośredniości.

 

…further along and down the road apiece from where she took her leave of us, Joanna Newsom plays on. Breathe deep and equalize your today-ears to the new world of Divers…

 

* Phonographic Copyright (p) – Drag City Inc.

* Copyright (c) – Drag City Inc.

* Copyright (c) – Joanna Newsom

* Mastered At – Golden Mastering

* Mastered At – Record Technology Incorporated – 24194

Released in a gatefold heavyweight cardboard cover with glossy front and rear, matte inner.

Packaging includes lyric sheets for each song and credits sheet: black print on white paper with color artwork on the other side, all in one black 12" envelope.

 

* Joanna plays Lyon & Healy harps.

* Neupert clavichord and Schiedmayer celesta provided by Kasimoff-Blüthner Piano Co., Hollywood.

* Track D2 contains a sample of "Mourning Dove–Zenaida Macroura" recorded by William R. Fish. Used with permission from the Macaulay Library at the Cornell Lab of Ornithology.

 

* Arranged By [Accordion, Violin, Andes Recorder-Keyboard] – Dan Cantrell (tracks: B2)

* Arranged By [Banjo] – Kevin Barker (tracks: C2)

* Arranged By [Drums] – Neal Morgan (tracks: A2, B1, B2), Peter Newsom (tracks: A3, D2)

* Arranged By [Guitar] – Kevin Barker (tracks: B1)

* Arranged By [Guitars] – Noah Georgeson (tracks: B2)

* Arranged By [Harp, Piano, Celesta, Clavichord, Harpsichord, Mellotron, Marxophone, Field Organ, Keyboards, Synthesizers, Vocals] – Joanna Newsom

* Arranged By [Mourning-Dove-Song] – Noah Georgeson (tracks: D2)

* Arranged By [Musical Saw Choir] – Dan Cantrell (tracks: B3)

* Arranged By [Orchestral] – David Longstreth (tracks: D2), Nico Muhly (tracks: A1)

* Arranged By [Trombone, Recorder, Bouzouki, Baglama, Guitars] – Ryan Francesconi (tracks: A2)

* Artwork By – Kim Keever

* Engineer [Additional] – Adam Munoz, Andy Strain, Fritz Myers, Jan Holzner, Justin Rice, Maxwell Moon, Michael Harris, Myles Boisen, Neal Morgan, Ryan Francesconi, Sadaharu Yagi, Samur Khouja, Tim Green

* Layout – Dan Osborn

* Mixed By – Joanna Newsom, Noah Georgeson

* Photography By – Annabel Mehran

* Producer, Mixed By – Joanna Newsom, Noah Georgeson

* Recorded By – Noah Georgeson, Steve Albini

* Written-By – Joanna Newsom (tracks: A1 to B1, B3 to B5), Traditional (tracks: B2) 

 

01. Anecdotesc
02. Sapokanikan
03. Leaving the
04. Goose Eggs
05. Waltz of the 101st Lightborne
06. The Things I Say
07. Divers
08. Same Old Man
09. You Will Not Take My Heart Alive
10. A Pin-Light Bent
11. Time, As A Symptom

Nine Suns One Morning

LP 12″, 33 1/3 RPM + LPs 7″, 45 RPM

Informacje:
Kod Ean Sprzed Zmiany Z 12 Na 13 Cyfr: 0781484065012; Gatunek: Rock/Country/Folk; Rodzaj Wydania: Original; Rok Nagrania: 2016; Rodzaj Dźwięku: Stereo; Kolor: Black; Opakowanie: Gatefold; Nagrane Strony: 4; Prędkość: 45 Rpm & 33 1/3 Rpm; Waga: 140 Grams;

Have One On Me

Trzeci studyjny album Joanny Newsom wydany 23 lutego 2010 r. przez Drag City jako oficjalna kontynuacja dobrze przyjętego przez krytykę albumu Ys .

Jest to potrójny album wyprodukowany przez przez długoletnich współpracowników Jima O'Rourke i Noego Georgesona z towarzyszeniem Ryana Francesconiego.

Have One on Me to tajemnicze, pastoralne teksty z dalszym rozwojem elementów brzmienia, takich jak akompaniament orkiestrowy i aranżacje – z włączeniem różnych instrumentów, takich jak tambura , klawesyn i kaval .

W niektórych utworach flirtuje z gatunkami takimi jak jazz i blues, dodając perkusję i gitarę elektryczną w innych utworach. Z powodu problemów zdrowotnych głos Newsoma został uszkodzony podczas sesji, co w konsekwencji wpłynęło na cały proces nagrywania i zmusiło harfistkę do zmiany stylu śpiewania.

 

"Have One on Me" uzyskał pozytywne opinie krytyków muzycznych po wydaniu, a artystkę porównywano z takimi gwiazdami jak Judee Sill, Joni Mitchell, Laura Nyro, Rickie Lee Jones i Kate Bush .

W Stanach Zjednoczonych "Have One on Me" zadebiutowało na szczycie listy 75 w rankingu Billboard 200 i 16 w Top Digital Albums, sprzedając ponad 7000 kopii w pierwszym tygodniu.

Spędził również cztery kolejne tygodnie na szczycie wlisty Folk Albums i osiągnął najwyższy wynik w rankingu 10 najlepszych niezależnych albumów.

 

* Phonographic Copyright (p) – Drag City Inc.

* Copyright (c) – Drag City Inc.

* Copyright (c) – Joanna Newsom

* Recorded At – Radiostar Studios

* Recorded At – Fantasy Studios in Berkley, CA,- Recording of all other instrumentation (except where indicated)

* Recorded At – Sear Sound in New York, NY. – Recording of all other instrumentation (except where indicated)

* Recorded At – King Sound Studios

* Recorded At – The Cedar House in Seattle, WA.Recording of all Bulgarian tambura, acoustic guitar, banjo, mandolin, electric bass, kaval, and soprano recorder parts.

* Recorded At – The Quarry House in Trinidad, CA.- Recording of Kora

* Recorded At – Station To Station

* Mixed At – King Sound Studios

* Mixed At – Magnet Studio

* Mastered At – Abbey Road Studios, London, England.

* Mastered At – Record Technology Incorporated – 18740

* Outer box, with 8-page booklet containing lyrics and credits. Track durations are not printed on release.

 

* Arranged By [Additional Piano Arrangements] – Ryan Francesconi (tracks: A2, C3)

* Arranged By [Additional Violin Arrangement] – Lila Sklar (tracks: F3)

* Arranged By [Additional Vocal Harmony Arrangement] – Greg (tracks: C2), Neal Morgan (tracks: B3), Ryan Francesconi (tracks: A2), Thom Moore (tracks: C2)

* Arranged By [Harp, Piano & Vocal Arrangements By] – Joanna Newsom

* Arranged By, Conductor [Conduced By] – Ryan Francesconi

* Cover [Cover Photo Hand-Painted], Painting [Cover Photo Hand-Painted] – Becca Mann

* Layout – Dan Osborn

* Mastered By – Steve Rooke

* Mixed By [Mixing At King Sound & Pictures, Laurel Canyon, Los Angeles, CA] – Noah Georgeson (tracks: A3 to B3, C3 to F1, F3)

* Mixed By [Mixing At Magnet Studios, Tokyo, Japan] – Jim O'Rourke (tracks: A1, A2, B2, C1, C2, F2)

* Photography By [All Photographs] – Annabel Mehran

* Producer [Produced By] – Joanna Newsom

* Recorded By [Recording Of All Other Instrumentation] – TJ Doherty

* Recorded By [Recording Of Harp, At King Sound & Pictures, In Laurel Canyon, LA, CA] – Noah Georgeson (tracks: A3, D1, D2)

* Recorded By [Recording Of Harp, At Radiostar Studios, In Weed, CA] – TJ Doherty (tracks: A2, B2 to C3, D2, E2 to F2)

* Recorded By [Recording Of Piano, At Radiostar Studios, In Weed, CA] – TJ Doherty (tracks: A1, B1, D3, F3)

* Recorded By [Recording Of Vocals, At King Sound & Pictures, In Laurel Canyon, LA, CA] – Noah Georgeson (tracks: A1 to D2, E2 to F3)

* Songwriter [All Songs Written By] – Joanna Newsom

* Typography [Calligraphy] – Corrina Taylor

* Written-By [Drum Parts & Percussion Written], Drums [Drum Parts Performed By], Percussion [Percussion Performed By] – Neal Morgan

1 Minute 2 Midnight

1 Minute 2 Midnight to dwa kilkunasto-minutowe utwory wykorzystujące nagrania terenowe, automat perkusyjny Rolanda, synciak Korga, instrumenty perkusyjne i gitarę. W efekcie powstały długie improwizowane i poszukujące kompozycje.

Help Your Satori Mind

Projekt poboczny ze złotej ery Masaki Batoh's Ghost!

Zamiast inwazji duchowej na świątynię macierzystego zespołu, Cosmic Invention próbowali zagrać głośno i mocno – w duchu młodzieńczych inspiracji.

 

Sound Mind Sound Body [30Th Anniversary Edition]

Pod koniec zeszłego roku byliśmy szczerze podekscytowani i gotowi, aby przenieść was z powrotem w przeszłość do dwóch pierwszych płyt Rafaela Torala, Sound Mind Sound Body i Wave Field, zremasterowanych aby pojawić się na winylu po raz pierwszy w historii!

Zostały zaplanowane na luty, a potem stało się coś nieoczekiwanego – gobliny, nie tyle wolności, co produkcji, stanęły na drodze. Testowe tłoczenia brzmiały jak worek, co zawsze jest szczególnie przygnębiające, gdy słucha się minimalistycznej akcji widocznej w grze Rafaela.

Więc wróciliśmy ponownie do pracy i teraz oto jesteśmy wreszcie są!!

Nie przegap ich – znowu!

 

 

1994: Ogromny wpływ dyskretnych gestów; powolne dźwięki i przestrzenne rezonanse orkiestrowe, dryfujące i buczące w lodowatym majestacie, rzadko rozpoznawalne jako gitarowe – przed Wami – Sound Mind Sound Body [30th Anniversary Edition]

 

Shade Themes From Kairos

A three-pronged advance through the heart of physical sunshine playing on the floor of the jungle. Epic, insistent collabasitions played out over four sides making a whole.

Featuring Oren Ambarchi, Stephen O'Malley, and Randall Dunn.

 

* Phonographic Copyright (p) – Drag City Inc.

* Copyright (c) – Drag City Inc.

* Produced At – Stedelijk Conservatorium, Kortrijk, November 2009.

* Recorded At – Stedelijk Conservatorium, Kortrijk, November 2009.

* Recorded At – Aleph Studios, Seattle, November 2010-2012.

* Recorded At – Vocals on track 1-4 recorded at Sound Square, Tokyo, April 2014.

* Mixed At – Aleph Studios, Seattle, November 2010-2012.

* Mastered At – Chicago Mastering Service, January 2014.

* Pressed By – Record Technology Incorporated – 22612

 

* Art Direction – SOMA

* Artwork – Denis Kostromitin

* Electric Guitar, Acoustic Guitar, Bass, Vibraphone, Sruti Box – Stephen O'Malley

* Electric Guitar, Drums, Percussion, Crotales, Synth [Synth Percussion] – Oren Ambarchi

* Layout – Dan Osborn

* Mastered By – Jason Ward

* Photography By [Studio] – Alexis Destoop

* Photography By [Trio] – Faith Coloccia

* Recorded By, Producer, Mixed By – Randall Dunn

* Synthesizer [Analogue], Mellotron – Randall Dunn

Bbc Radio 1

Zapis występu zespołu OM w legendarnym studiu radia BBC w 2019 roku. Na dwóch dzisięciocalowych winylach znalazły się utwory z dwóch klasycznych albumów Advaitic Songs i God is Good.

Freedom’s Goblin

Tracklist

A1Fanny Dog

A2Rain

A3Every 1’s A Winner

A4Despoiler Of Cadaver

A5When Mommy Kills You

A6My Lady’s On Fire

B1Alta

B2Meaning

B3Cry Cry Cry

B4Shoot You Up

B5You Say All The Nice Things

B6The Last Waltz

C1She

C2Prison

C3Talkin 3

C4The Main Pretender

C5I’m Free

D15 Ft. Tall

D2And, Goodnight

 

Live From A Shark Cage

Album Papa M (pseudonim użyty przez Davida Pajo – od „M” i „Aerial M”), wydany w 1999 roku przez Drag City.

 

Album został został nagrany w San Francisco przez Nat Gleason, „Drunken Spree” został nagrany w Chicago przez Steve'a Albiniego (który wyprodukował pierwszy album Pajo, Slinta, Tweez), „I Am Not Lonely With Cricket ”został nagrany w Londynie przez Tima Gane'a Stereolaba, a wszystkie inne utwory zostały nagrane w Velvetone Music Studio w Louisville, KY, pre-masterowane przez Konrada Straussa w Chicago Recording Company, a mastering przez Nicka Webba w Abbey Road Studios.

 

Obraz na okładce w większości czarnego tła jest fotografią, zrobioną przez Valery Yakusheva, fragment ściany na stacji metra "Park of Culture" w Moskwie.

 

Killer beauty, slowly circling animals & the heaviest, most deluxe vinyl to date. File with all your Aerial M records.

 

Writing a consideration of any portion of Pajo's voluminous catalog is quite the challenge. With the glaring exception of one rainbow colored cutout circa '03, it's been one love affair after the next for me and just about every record he's graced. Yet I find myself returning to make late night headphone excursions into the depths of Live From A Shark Cage on a regular basis, reliving my favorite moments like a ripe, juicy eructation of chili cheese fries in the middle of the night, or reveling as I have in the deja vu-like discovery of some clever plot twist unearthed for the Criterion edition of Brazil. The temptation is here to call it his Zoso, or even Who's Next, but that's unfair to all parties involved, and I'll leave such profane comparisons to the recently graduated music directors of college radio stations polluting the various interweb channels that pass for music journalism in this digital age we inhabit. Rather, Shark Cage deserves to be exalted in the same breath as Maggot Brain, The Payback, Stormcock or Miles' Pangea: modern masterpieces of minima built on subliminally insinuating rondos and vamps that echo not just Dave's own biorhythms, but a microcosmic take on the ur-pulse of the universe. In an era where the referential Lexicon shifts so rapidly that notions of classics and beau ideals scarcely linger as long as the sulfurous flatulence of your cubicle-mate, Shark Cage resounds as the beacon of fortitude in a sea of aural effluvia. If you are uninitiated, avail yourself. If you've been to the fountain, quench yourself again. – Bundy K. Brown

 

* Mastered At – Abbey Road Studios

* Mastered At – Chicago Recording Company

* Recorded At – Velvetone Music Studio

* Mastered By – Nick Webb (tracks: A1, A3, A4, B2, B3, D1, D2, D3)

* Mastered By, Recorded By – Konrad Strauss (tracks: A1, A3, A4, B2, B3, D1, D2, D3)

* Roadrunner was recorded in San Francisco, CA by Nat Gleason

* Drunken Spree was recorded in Chicago, IL by Steve Albini

* I Am Not Lonely With Cricket was recorded in London by Tim Gane

* All other songs recorded at Velvetone Music Studio in Louisville, KY

* Pre-Mastered by Konrad Strauss at Chicago Recording Company

* Cover, Photography – Valery Yakushev

* Performer, Songwriter – David Pajo

The Sisypheans

Czwarty album duetu perkusisty Jima White'a i wokalisty oraz mistrza lutni Geroge'a Xylourisa. Niezwykle klimatyczne i oszczędne piosenki zakotwiczone gdzieś głeboko w tradycji.

Stir

STIR to album utrzymany w duchu neoklasycznym, w którym brzmienie gitary spotyka się z wiolonczelą, tworząc niezwykle sugestywne kompozycje.

 

First Taste

Najnowszy album Ty Segalla wytyczna nowe obszary poszukiwań artysty, w których motywy piosenkowe pojawiają się obok intensywnej ściany dźwiekowej.

Live In Kyoto 1978

Wieczór w kawiarni z Kioto sprzed kilkudziesięciu lat, który i tak przetrwał na zawsze, teraz uchwycony jako winyl i cd.

 

John Renbourn odszedł w 2018 roku – ale muzyka, którą tworzył nadal inspiruje takich muzyków jak Jansch Davey Graham, Wizz Jones i John Martyn.

Ponad pięćdziesiąt lat temu Renbourn i jego koledzy stali na czele brytyjskiego odrodzenia które zmieszało się z boomem bluesowym, który wybuchał w tym samym czasie.