The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Total Folklore
50.00 zł
CD, Ecopack
Pozostało tylko: 3
Uzbrojony w arsenał pedałów z szmateksu i noisemakerów rozłożonych na kolanach, Dan Friel spędził ostatnią dekadę na domowym warzeniu muzyki elektronicznej, która jest w równym stopniu poszarpana, punkowa, psychodeliczna i wspaniała. Po niedawnej EPce Valedictorian/Exoskeleton, która została nazwana przez Under The Radar "zawadiackim, abrazyjnym klejnotem", a przez BBC "surową mocą w butelce", Total Folklore zachowuje melodyjność poprzednich prac Friela, jednocześnie zaprzęgając do tego znaczną siłę rytmiczną. W recenzji albumu po wyprzedanym koncercie z Black Dice w Londynie, No Ripcord powiedział, że jest to "eksperymentalna płyta, którą można się delektować i która potwierdza, że Dan Friel jest jednym z najbardziej ekscytujących muzycznych czarowników".
Total Folklore to miejski album, poszarpana, przesadzona elektronika naśladuje ziarno i chaos Brooklynu. Jako miłośnik epickich spacerów, Friel, pisząc i nagrywając te utwory, wcielił się w postać osoby dojeżdżającej do pracy. Wiele utworów jest zresztą ułożonych specjalnie z myślą o spacerach. Na płycie nie brakuje nagrań, które Friel wykonał telefonem podczas spaceru po miastach – od odgłosów dzieci grających w koszykówkę na Brooklynie, przez dźwięk strajku Con Edison na Manhattanie, aż po odgłosy wnętrza panchinko parlor w Tokio. Album otwiera majestatyczny "Ulysses", 12-minutowa epopeja zakotwiczona przez chrzęszczące bity i mieniące się arpeggia, po czym następuje przejście do "Windmills" i natychmiastowo zatrzymującego się "Valedictorian". Przez cały czas Friel włącza krótkie przerwy, improwizacje i nagrania terenowe, tak jakby słuchacz czekał na rogu na sygnał do przejścia. Od skrzeczącego glissanda syntezatorów w "Scavengers" po frenetyczny puls "Thumper", Total Folklore oddaje energię i niepokorność punka, jednocześnie trzymając się mocno ulic elektronicznego popu.
Poza wspomnianymi wcześniej nagraniami telefonicznymi, Total Folklore został nagrany przez Friela w domu, na zakupionym w 2001 roku komputerze z systemem OS9, usadowionym na trójnożnym biurku. Ten minimalizm jest integralną częścią brzmienia i klimatu płyty, nieco nostalgicznego i całkowicie postrzępionego na krawędziach. Klawiatura Yamaha Portasound, którą można usłyszeć na płycie, pochodzi z 1984 roku i była pierwszym instrumentem Friela. Total Folklore spodoba się zarówno fanom ostrego noise'u, jak i najczystszego popu, ale nigdy nie ma się wrażenia, że stąpa po bezpiecznym środku. To dźwięk niefiltrowanej ekscytacji: rozmytej, euforycznej i włączonej.
Tracklista
1. Ulysses 12:42
2. Windmills 01:22
3. Valedictorian 03:30
4. Intermission #1 00:15
5. Velocipede 02:14
6. Scavengers 03:03
7. Intermission #2 01:03
8. Thumper 02:50
9. Landslide 03:04
10. Intermission #3 01:14
11. Swarm 03:44
12. Badlands 02:39
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | ECOPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Ulysses00:12:42
- 2. Windmills00:01:22
- 3. Valedictorian00:03:30
- 4. Intermission #100:00:15
- 5. Velocipede00:02:14
- 6. Scavengers00:03:03
- 7. Intermission #200:01:03
- 8. Thumper00:02:50
- 9. Landslide00:03:04
- 10. Intermission #300:01:14
- 11. Swarm00:03:44
- 12. Badlands00:02:39