The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Love & Devotion
73.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Pozostało tylko: 2
Heterotic to grupa założona przez małżeństwo Mike'a Paradinasa i Larę Rix-Martin. Mike jest szefem i założycielem Planet Mu, a także znanym producentem jako µ-Ziq.
Ich debiutanckie wydawnictwo to kompozycja czterech uderzających utworów instrumentalnych i czterech unikalnych kolaboracji z Gravenhurst, muzycznym pseudonimem Nicka Talbota, znanego z mrocznych, folkowych piosenek dla Warp Records. Połączył ich wspólny przyjaciel, który wyczuł potencjał w tej parze.
Zarówno dla Nicka, jak i Mike'a, projekt ten jest czymś w rodzaju odskoczni. Love & Devotion prezentuje zamiłowanie do mglistego, rozmarzonego elektronicznego popu z lat osiemdziesiątych, przeplatanego dynamiką i przestrzenią nowoczesnej elektronicznej muzyki tanecznej. Teksty opisują świat, który jest głęboko nawiedzany przez swoją przeszłość. Podczas gdy aluzje do kluczowego wydarzenia są ukryte w dwuznaczności, ich echa w teraźniejszości są opisane w trzewnych i magicznych szczegółach. Rezultatem jest album z ciasno zwiniętymi melodiami ukrytymi w bezsennej mgle, subtelnymi zmianami harmonicznymi i silnymi kontr-melodiami wokalnymi, które przekazują rozległe szkice niespokojnego, neonowego świata.
Płytę otwiera "Bliss" – wodny, marzycielski instrument, który ustawia scenę dla płyty. Tempo zmienia się na 4/4 w fortepianowym "Blue Lights", scenie nocnej intrygi, z niejednoznaczną narracją w kotka i myszkę, dostarczaną przez natarczywy i niezapomniany hook Gravenhurst. "Wartime" otwiera się z kopnięciem jak ciężkie bicie serca, teksty przywołują przejmujący, romantyczny scenariusz, który w rzeczywistości jest tylko wyidealizowanym wspomnieniem, zmodyfikowanym i rzutowanym na na wpół wyobrażoną przeszłość. "Robo Corp" – sugestywny instrument w stylu Vangelisa – podtrzymuje to uczucie, dodając subtelnego napięcia. Gdy w tle narastają błogie syntezatorowe chóry, "Devotion" przedstawia portret wyblakłego blasku i niespełnionych ambicji. Nastrój przełamuje instrumentalny "Knell", w którym linie syntezowanej gitary i harfy przeplatają się, aż utwór przechodzi w nieoczekiwaną kodę, dając poczucie rozwiązania. "Slumber" sprowadza wszystko do potykającego się tempa, kopnięcia perkusji zakopane w echu nad wyciszoną linią basu, podczas gdy tekst opisuje samotność pustych ulic wczesnym rankiem, kiedy impreza się kończy, a detrytus nocnego przymusu i nadmiaru jest obnażony. "Fanfare" jest odpowiednim zakończeniem z echem perkusji 808, żałobnymi syntetycznymi rogami i linią basu, która brzmi jak migoczący opiatowy instrument grime, kończąc album z poczuciem słodko-gorzkiego triumfu.
Talbot mówi: "Gravenhurst zawsze był całkowicie samotnym projektem, nigdy wcześniej nie pisałem tekstów i wokali do czyjejś muzyki, więc Heterotic stanowił dla mnie wyzwanie, wymagał ode mnie komponowania w zupełnie nowy sposób. Utwory, które Mike i Lara mi wysłali, były już mocne melodycznie; musiałem stworzyć wartościowe kontr-melodie, a nie tylko echo tego, co już tam było. Klimat tej muzyki był dla mnie nostalgiczny, przywoływał muzykę taneczną z późnych lat osiemdziesiątych i wczesnych dziewięćdziesiątych, kiedy po raz pierwszy zacząłem chodzić na rave'y i doświadczać euforii tej sceny. To skłoniło mnie do myślenia o kruchości pamięci, o idei niewiarygodnego narratora i o tym, jak często wypełniamy puste miejsca i idealizujemy przeszłość. Nasza tożsamość jest całkowicie zależna od pamięci, ale biorąc pod uwagę, że pamięć jest ewidentnie zawodna, musimy zaakceptować, że jesteśmy niespójni jako ludzie. Jedynym sposobem, w jaki istniejemy po śmierci, są umysły innych; dla tych, którzy nie mają krewnych, kiedy ostatni dom zostanie oczyszczony, a rodzinne zdjęcia wyrzucone na wysypisko śmieci, ci ludzie mogą równie dobrze nigdy nie istnieć. Jest to głęboko melancholijny pogląd, ale oznacza to po prostu, że mamy obowiązek objąć teraźniejszość, ponieważ teraźniejszość jest jedynym wiarygodnym wymiarem. Musisz znaleźć swój spokój i cel w teraźniejszości albo wcale. Jest to wspólny temat czterech utworów wokalnych na tej płycie i uważam, że są one jednymi z najlepszych tekstów, jakie napisałem".
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Bliss00:06:05
- A 2. Blue Lights (ft. Gravenhurst)00:04:53
- A 3. Wartime (ft. Gravenhurst)00:05:07
- A 4. Robo Corp.00:02:26
- B 1. Devotion (ft. Gravenhurst)00:06:10
- B 2. Knell00:04:02
- B 3. Slumber (ft. Gravenhurst)00:07:10
- B 4. Fanfare00:03:00