See Me In Color But Paint Me All Black
26 września 2022Lethe
28 września 2022Earth Patterns
108.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Pozostało tylko: 1
Członkowie Szun Waves mogli nie być zbiorowo w tym samym kraju, nie mówiąc już o pokoju, przez ponad dwa lata, ale to nie przeszkodziło im w realizacji ich trzeciego albumu, Earth Patterns.
Trio – składające się z producenta Luke'a Abbotta, saksofonisty Jacka Wyllie i perkusisty Laurence'a Pike'a – nagrało sesje albumowe razem w końcówce ich europejskiej trasy koncertowej w 2019 roku, zamykając się w studiu na trzy dni improwizacji. Wyłonili się z godzinami muzyki, niektóre inspirowane ich występami na żywo, większość zrodzona świeżo w samym studiu, gotowa do uformowania w trzeci album grupy w ciągu pięciu lat.
Jednakże, z Laurencem przebywającym w Australii, a Lukiem i Jackiem uziemionymi w różnych częściach Wielkiej Brytanii, oznaczało to nieoczekiwane przewartościowanie twórczego potencjału zespołu, a wymuszony długi okres dojrzewania prawie niezamierzenie zakończył się stworzeniem najbardziej w pełni uformowanej płyty Szun Waves do tej pory. Wcześniej zespół przeglądał swoje długie, nieprzerwane sesje studyjne na żywo i wybierał fragmenty, które następnie stawały się poszczególnymi utworami – proces ten stanowił podstawę każdego z dwóch pierwszych albumów. Tym razem, długa przerwa oznaczała dodatkowy wkład ze strony elektronika Jamesa Holdena, jak również producenta/inżyniera Davida Pye'a, jako że Szun Waves miał więcej czasu na przemyślenie nagrań.
Przerwa pozwoliła im również na znalezienie idealnego współpracownika – artysty wizualnego Doma Harwooda, który pracował nad uznanymi występami Maxa Coopera na żywo – aby stworzyć rodzaj towarzyszących krajobrazów wizualnych, na których zbudował swoją reputację. Jego teledysk do utworu przewodniego 'New Universe' jest genialną destylacją tego, czym są Szun Waves – mariażem tego, co organiczne i dziwne: widmowe i panoramiczne.
Podczas gdy drugi album, New Hymn To Freedom, miał twarz pochyloną ku niebu, Earth Patterns jest płytą bardziej przyziemną, a miejscami bardziej klaustrofobiczną.
"Myślę, że płyta, z którą skończyliśmy, jest emocjonalną wylewnością" – mówi Abbott. "Jest w niej płynność, która sprawia wrażenie, jakbyśmy sięgnęli do czegoś całkiem surowego. Ostatnia płyta była jak dryfowanie w przestrzeni, ale widzę tę nową płytę jako podróż z zewnętrznych krańców wszechświata na ziemię, jak łuk od makrokosmosu do mikrokosmosu" – wyjaśnia.
Praca z Domem Harwoodem obejmuje wszystkie aspekty identyfikacji wizualnej tej ery zespołu – pracowali razem nad stworzeniem pięknego projektu graficznego, który obejmuje również fizyczne nagrania i ucieleśnia bogate, szczegółowe podejście do Earth Patterns jako całości. Trzecia płyta zespołu to szczyt ich możliwości muzycznych i twórczych.
Tracklista
A1 Exploding Upwards
A2 New Universe
A3 Garden
A4 In The Moon House
B1 Be A Pattern For The World
B2 Willow Leaf Pear
B3 Atomkerne
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2022 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Gramatura | 140 GRAM / 12" |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Exploding Upwards
- A 2. New Universe
- A 3. Garden
- A 4. In The Moon House
- B 1. Be A Pattern For The World
- B 2. Willow Leaf Pear
- B 3. Atomkerne