Omega
17 października 2022Korn
26 października 2022The Calm Before
50.00 zł
CD, Digisleeve
Na stanie
Matt nie miał nawet 16 lat, kiedy zdecydował się przerwać naukę, by poświęcić się swojej pasji muzycznej, dostając pracę w słynnym sklepie z płytami Revolver i grając na deejayu w bristolskich klubach, do których nie miał prawa wstępu w tym wieku. Następnie, i zanim ta informacja prasowa stanie się zbyt nudna, możemy wspomnieć, że jest profesjonalnym artystą już od 20 lat, został poproszony przez Johna Peela o sesję dla BBC, podpisał kontrakt z Domino Records w 1997 roku, został poproszony o oficjalne remiksy dla Tarwater, Blonde Redhead, Mogwai, Ulver czy Thurstona Moore'a, który później zaprosił go do zagrania pod nowojorskim mostem brooklyńskim, był jednym z niewielu artystów zaangażowanych w reunion Silver Apples, a następnie w trasę z nimi po USA, koncertował jako chórzysta u boku Yanna Tiersena w okolicach 2010 roku i zagrał setki koncertów jako Matt Elliott w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Japonii, Grecji, Włoszech i Hiszpanii/Portugalii przez lata. Aby zakończyć tę część, zauważmy, że grał na największych festiwalach, takich jak Primavera i Tanned Tin w Hiszpanii, Incubate & Le Guess Who w Holandii i niesławnym All Tomorrow's Party w Wielkiej Brytanii. Teraz wróćmy do muzyki, gdyż nowy album Matta Elliotta The Calm Before, jego siódmy pod własnym nazwiskiem, ukaże się cyfrowo 5 lutego, a fizycznie 4 marca 2016 roku. Matt po raz kolejny poprosił producenta Davida Chalmina i muzyków pojawiających się na jego poprzedniej płycie, bardziej optymistycznej Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart (2013), o dostarczenie sześciu nowych mistrzowskich piosenek następujących po intro "A Beginning".
Choć można by uznać, że te nowe piosenki są logiczną kontynuacją jego poprzednich płyt, to głębsze wsłuchanie się w nie ujawnia mocną pracę zarówno nad muzyczną, jak i liryczną treścią, pokazując raz na zawsze, na czym polega sztuka Matta Elliotta. Folkowa wirtuozeria gitary grająca pod wpływem krajów śródziemnomorskich jak i krajów Europy Wschodniej, piosenki zaczynające się od szeptanych melodii do pełnych hałaśliwych burz, jego głęboki i mocny głos osiągający inny poziom śpiewu, oraz jego tendencja do unikania wszelkich dobrze znanych sposobów tworzenia muzyki, pisząc epickie hymny.
Ale należy również rozważyć poezję Matta jako sztukę samą w sobie. Próbowaliśmy poprosić go o rozwinięcie tematów tych nowych piosenek, ale Matt nie znosi mówić o swoich tekstach, woląc pozostawić znaczenia piosenek otwarte na interpretację. Wzięliśmy jednak wszystkich i wszystko, co Matt kocha, umieściliśmy ich w pokoju i groziliśmy ogniem, aż faktycznie powiedział nam, o czym do cholery są piosenki na "The Calm Before". Oto rezultat: "'The Calm Before' to oczywiście nawiązanie do wyrażenia 'The calm before the storm'. Sama piosenka jest o tych momentach w życiu, kiedy nadchodzi burza, czy to okoliczności, czy osoba i mieszanka uczuć, turbulencji, kłopotów, które się z tym wiążą, ale burza również coś przynosi, oczyszcza powietrze i może popchnąć cię do nowej sytuacji. " Matt Elliott został wychowany w religijnym domu i w rezultacie, jak każdy kto miał religijne wychowanie, jest głęboko zaburzony psychicznie. 'The Feast of
Stephen' to piosenka, która sama się wyjaśnia, opowiada o jego przemyśleniach na temat dzieciństwa i psychologicznych naciskach, nadużyciach i manipulacjach obecnych we wszystkich grupach społecznych w zorganizowanej religii.
Dla niego: "'I Only Wanted to Give You Everything' nie wymaga wyjaśnień, tekst jest jasny, a muzyka wyraża frustrację odrzucenia. 'Wings & Crown' to piosenka o tych, którzy unoszą się wysoko, nieświadomi niepewności swojej władzy. Omawia wielki upadek z łaski i może dotyczyć życzenia upadku prominentnego skorumpowanego polityka" politykowi, by upadł". Nie ma sensu podkreślać, że temat może odnosić się również do jakiegoś egoistycznego artysty, a jak to często bywa, ta piosenka jest prawdopodobnie o samym Matt'cie. Matt kontynuuje : "'The Allegory of the Cave' w bardzo oczywisty sposób dotyczy słynnej alegorii Platona i jeśli tego nie wiesz, to chyba powinieneś się poddać i pójść na pustynię… . Ale poważnie alegoria dotyczy ludzkości w relacji do wielkiego wszechświata i tego, co leży poza Bladem. Platon rozumował, że ludzkość jest jak człowiek w jaskini, którego ręce są związane, a wszechświat jest wyświetlany na ścianie jaskini i chociaż człowiek może zobaczyć cienie, nie mogąc się obrócić, może tylko zgadywać, co one reprezentują. Piosenka jest egzystencjalną gawędą, czy jesteśmy tylko zlepkiem komórek? Czy, co sprawia, że nasze umysły są kontynuowane po śmierci?". Jako agnostyk, Matt twierdzi, że po prostu nie możemy tego wiedzieć. W typowy pesymistyczny sposób Matt twierdzi, że zarówno powrót w innym życiu, by powtórzyć wszystkie cierpienia i ból, które znosimy, jak i zmierzenie się z wieczną pustką są zbyt tragicznymi pomysłami, by je rozważać. Ten facet wydaje się nigdy nie być zadowolony. Jednak Matt Elliott dostarcza z The Calm Before kolejne arcydzieło, dodając cenny kamień na swojej drodze przez współczesną muzykę folkową.
Tracklista
1. A Beginning
2. The Calm Before
3. The Feast of St. Stephen
4. I Only Wanted to Give You Everything
5. Wings & Crown
6. The Allegory of the Cave
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2015 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | DIGISLEEVE |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. A Beginning
- 2. The Calm Before
- 3. The Feast of St. Stephen
- 4. I Only Wanted to Give You Everything
- 5. Wings & Crown
- 6. The Allegory of the Cave