Najpiękniejsze Polskie Kolędy
7 marca 2018Take Me Apart
9 marca 2018Gdy Mackenzie Scott zaczęła komponować materiał na "Three Futures", trzecią płytę Torres, zaintrygował ją pomysł, że muzyka może cieszyć i być odbierana przez wszystkie pięć zmysłów.
Podczas procesu twórczego intelektualną inspiracją dla Scott okazały się książki: te dotyczące fikcji ("Przezroczyste przedmioty" Vladimira Nabokova, "Ruchome święto" Ernesta Hemingwaya, czy "Self-Help" Lorrie Moore), wspomnień ("Hunger Makes Me a Modern Girl" Carrie Brownstein, "Between the World and Me" Ta-Nehisi Coatesa), a nawet "Psychomagic: The Transformative Power of Shamanic Psychotherapy" Alejandro Jodorowskyego.
Szczególną inspiracją dla "Three Futures" okazała się książka Coatesa, która skłoniła ją do pisania o celebracji ciała. "Cały ten album dotyczy ciała, które zostało dane każdemu z nas jako mechanizm radości" – mówi Scott. "Ciało jest czymś, co należy celebrować." "Helen In The Woods"
TORRES is the creative alter-ego of Brooklyn-based Mackenzie Scott. In describing the new album Three Futures, Scott says it “is entirely about using the body that each of us has been given as a mechanism of joy”. The 10 original tracks on Three Futures embrace ecstasy, desire and indulgence rather than self-denial, and exude this idea via immersive music. Mechanized grooves are placed at the forefront, providing a framework for perforated electro-pop static, harsh gothic / industrial textures, and insistent Krautrock motifs.
For Three Futures, Scott reconnected with producer Rob Ellis (PJ Harvey), who worked on TORRES’ last album Sprinter, to record in Stockport and Dorset, England. David Tolomei (Beach House, Future Islands) mixed the album.
Recorded at Even Studios (Manchester, UK), engineered by Henry Broadhead, assisted by Luke Burras.
Additional recording at Silkhay (Bridport, UK), engineered by Chris Hamilton. Further recording assisted by Tim Allen.
Published by Mute Song (BMI), 2017.
The catalogue number is printed nowhere on the release except on the bar code sticker.
Design – Chris Bigg
Drums, Sampler [Electronic Sampler] – Dahm Majuri Cipolla
Electronic Drums [Electronic Percussion], Synthesizer, Drum Programming – Rob Ellis
Engineer – Chris Hamilton, Henry Broadhead
Engineer [Assisted By] – Luke Burras
Guitar, Synthesizer [Analog Modular Instrument], Synthesizer – Cameron Kapoor
Mastered By – Heba Kadry
Mixed By – David Tolomei
Producer – Mackenzie Scott, Rob Ellis
Recorded By [Further Recording Assisted By] – Tim Allen
Synthesizer – Adrian Utley
Synthesizer [Moog], Synthesizer, Keyboards – Erin Manning
Synthesizer, Electronics [Sound Treatments], Drum Machine – Chris Hamilton
Synthesizer, Electronics [Sound Treatments], Omnichord – Ben Christophers
Vocals, Guitar, Drum Programming, Synthesizer – Mackenzie Scott
Written-By – Cynthia T. Scott (tracks: B5), Mackenzie Scott
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2017 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | GOLD |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Gramatura | 140 GRAM / 12" |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Tongue Slap Your Brains Out00:03:20
- A 2. Skim00:05:18
- A 3. Three Futures00:04:04
- A 4. Righteous Woman00:03:50
- A 5. Greener Stretch00:04:45
- B 1. Helen In The Woods00:02:33
- B 2. Bad Baby Pie00:04:39
- B 3. Marble Focus00:05:03
- B 4. Concrete Ganesha00:04:30
- B 5. To Be Given A Body00:08:04