
Bezojo
16 czerwca 2015
A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015New History Warfare Vol.2 – Judges
63.00 zł
CD, Ecopack
Brak w magazynie
Colin Stetson jest waltornistą o niebywałej sile, umiejętnościach i gatunkowej kreatywności. Komponuje i wykonuje nieziemskie utwory, które łączą mistrzostwo techniki oddychania okrężnego z perkusyjną pracą wentyli i wokalami stroików, tworząc polifoniczną muzykę solową, która łączy w sobie tak różne wpływy jak Bach, wczesny metal, amerykański przedwojenny Gospel oraz poszukiwania Jimiego Hendrixa, Petera Brotzmana i Alberta Aylera. Colin już od kilku lat zaznacza swoją obecność jako oszałamiający solowy wykonawca, występując przed małą i dużą publicznością, od kameralnych miejsc z muzyką jazzową i eksperymentalną po wielkie sceny, czy to otwierając koncerty Arcade Fire czy The National, czy też grając na festiwalach jazzowych i nowej muzyki, takich jak Moers czy London Jazz. Jego talent został doceniony i wykorzystany przez tak różnych artystów jak Tom Waits, Laurie Anderson, TV On The Radio i Bon Iver; gra również w Bell Orchestre i Sway Machinery.
Solowe występy Stetsona na żywo są absolutnie oszałamiające i niekategoryzowane, a na tym nowym studyjnym albumie z oryginalnym materiałem przekazuje on proporcjonalną intensywność i ikonoklazm. New History Warfare Vol. 2: Judges to druga solowa płyta Stetsona i pierwsza dla Constellation.
Stetson jest w stanie utkać nieprzerwany strumień arpeggiowanych wirów i progresji akordowych, jednocześnie śpiewając tęskne linie melodyczne przez stroik swojego rogu – to technicznie potężna kombinacja, spotęgowana przez wrodzone wyczucie tempa, frazowania i trajektorii Colina. Stetson podchodzi do swojej solowej pracy z jedną nogą mocno zakorzenioną w popowej wrażliwości, harmonicznie i pod względem ogólnej struktury utworów – wrażliwość ta jest doskonale widoczna w dłuższych utworach, takich jak "Judges", "The Stars In His Head (Dark Lights Remix)" , "Clothed In The Skin Of The Dead" i "Fear Of The Unknown And The Blazing Sun". Potrafi malować krótkie, ekstatyczne spirale szybkich ostinati, które poruszają się w całym zakresie instrumentu, pełne subtelnych przesunięć rytmicznych i filigranów, jak w przypadku "The Righteous Wrath Of An Honourable Man", "From No Part Of Me Could I Summon A Voice" i "A Dream Of Water", z których wszystkie mieszczą się w przedziale 2-3 minut (a w ostatnim z nich pojawia się słowny wokal Laurie Anderson). Colin potrafi również rąbać, zwłaszcza gdy wykorzystuje całą siłę saksofonu basowego, czy to w otwierających album podmuchach foghornu, czy też w gazującym, synkopowanym pulsie "Red Horse (Judges II)". Płynny, parny, wielobarwny dron, który leży u podstaw gościnnego wokalu Shary Worden w "Lord I Just Can't Keep From Crying Sometimes" pokazuje inną stronę mistrzostwa i wrażliwości Colina.
Muzyka na New History Warfare Vol. 2: Judges została nagrana w całości na żywo w pojedynczych ujęciach w montrealskim studio Hotel2Tango, bez żadnych overdubów czy zapętleń, przy użyciu ponad 20 mikrofonów rozmieszczonych blisko i daleko w całym pomieszczeniu. Gościnne wokale Laurie Anderson i Shary Worden (My Brightest Diamond) są jedynymi wyjątkami od tej reguły, wraz z jednym krótkim dźwiękiem waltorni, który został poddany obróbce wielośladowej.
Sesje Judges były współprodukowane przez Stetsona i Shahzada Ismaily'ego i inżynierowane przez Efrima Menucka w Hotel2Tango, a następnie przewiezione do Greenhouse Studios w Reykjaviku i zmiksowane przez Bena Frosta, uznanego przez krytyków eksperymentalnego elektronicznego/ambientowego kompozytora i producenta, którego wspólne wpływy minimalizmu, noise'u i black metalu sprawiły, że był on idealnym wyborem do odważnego i niekonwencjonalnego podejścia do surowego materiału. Frost przesuwa i zmienia sygnały z mikrofonów na pierwszy plan z utworu na utwór (i w ramach utworów), wywołując mnóstwo szczegółów i ekstremów w grze Colina i podkreślając złożoność dźwięków generowanych przez pojedynczą tubę w rękach Stetsona. Rytmy są tworzone przez klikanie klawiszy, drobne tekstury są uwypuklane przez ekstremalne rozgrzanie mikrofonów ambientowych, a niskie tony są czasami wypychane do czerwoności z druzgocącym skutkiem. Mastering wykonany przez Mella Dettmera zapewnia ostateczny szlif.
Rezultatem jest wysoce oryginalna, eksperymentalna, euforyczna płyta, która strzela na wszystkich poziomach: dokument zdumiewająco silnego i utalentowanego gracza; kompozytorskie tour-de-force; oraz studyjna produkcja wybuchająca intensywnością i pomysłowością.
Tracklista
1 Awake On Foreign Shores 1:30
2 Judges 5:13
3 The Stars In His Head (Dark Lights Remix) 5:30
4 All The Days I've Missed You (ILAIJ I) 1:15
5 From No Part Of Me Could I Summon A Voice 2:16
6 A Dream Of Water 3:35
7 Home 3:12
8 Lord I Just Can't Keep From Crying Sometimes 4:49
9 Clothed In The Skin Of The Dead 3:40
10 All The Colours Bleached To White (ILAIJ II) 0:36
11 Red Horse (Judges II) 2:57
12 The Righteous Wrath Of An Honorable Man 2:27
13 Fear Of The Unknown And The Blazing Sun 2:42
14 In Love And In Justice 4:53
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2011 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | GATEFOLD CARDBOARD SLEEVE |
Bonus | Packaging: Custom gatefold jacket printed on 100% recycled 18pt CCNB paperboard. |
Comments | Recorded at Hotel2Tango Montreal. Tr.8&12 Monkey Puzzle Studios. Additional rec. at Rivington 66 NYC |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Awake On Foreign Shores00:01:30
- 2. Judges00:05:13
- 3. The Stars In His Head (Dark Lights Remix)00:05:30
- 4. All The Days I’ve Missed You (ILAIJ I)00:01:15
- 5. From No Part Of Me Could I Summon A Voice00:02:16
- 6. A Dream Of Water00:03:35
- 7. Home00:03:12
- 8. Lord I Just Can’t Keep From Crying Sometimes00:04:49
- 9. Clothed In The Skin Of The Dead00:03:40
- 10. All The Colours Bleached To White (ILAIJ II)00:00:36
- 11. Red Horse (Judges II)00:02:57
- 12. The Righteous Wrath Of An Honorable Man00:02:27
- 13. Fear Of The Unknown And The Blazing Sun00:02:42
- 14. In Love And In Justice00:04:53