Sklep

Thaibreak [Volume One]
3 czerwca 2016
***Deleted*** Polish Blood
27 czerwca 2016

Live At Issue Project Room

83.00 

CD, Packaged in a deluxe oversized letterpressed card sleeve.

Pozostało tylko: 1

SKU: 0793447543413 Kategorie: , Tagi:
wydawnictwo: Important Records
numer katalogowy: IMPREC434

Blues Alif Lam Mim In the Mode of Rag Infinity/Rag Cosmosis to nowa kompozycja poszerzonego zespołu Just Intonation Catherine Christer Hennix, Chora(s)san Time-Court Mirage. W jego skład wchodzą wokaliści Imam Ahmet Muhsin Tüzer, Amir Elsaffan i Amirtha Kidambi, rozbudowana sekcja dęta z udziałem Paula Schwingesnschlögl i Eleny Kakaliagou, a także Marcus Pal i Stefan Tiedje na elektronice.

 

Zapakowany w wystawną, ponadwymiarową okładkę z liternictwem autorstwa Stumptown.

 

"…Hennix stworzył dźwięk, który niezawodnie sięga do naszej podświadomości i uwalnia nas od linearnego czasu…." ~ The Quietus

 

Catherine Christer Hennix (1948, Sztokholm) jest artystką, poetką, kompozytorką i filozofką silnie zainteresowaną logiką i formalną teorią muzyki. Należała do pionierów eksperymentujących w Szwecji z generowanymi przez komputery główne kompozytowymi formami fal dźwiękowych pod koniec lat 60. W latach 70. była kluczową postacią Downtown School wraz z La Monte Youngiem i Henrym Flyntem, z którymi wielokrotnie współpracowała. Studiowała u mistrza ragi Pandita Prana Natha, prowadziła live-elektroniczne zespoły Just Intonation – Hilbert Hotel i The Deontic Miracle, których nagrania ukazują się obecnie nakładem Important Records. Była profesorem matematyki i informatyki, asystentką i współautorką pracy A.S. Esenin-Volpin, za którą w 2000 roku otrzymała nagrodę Centenary Prize Fellow Award przyznawaną przez Clay Mathematics Institute. Zainteresowanie Hennix muzyką dronów i medytacyjnym, transowym stanem, jaki ona wywołuje, jest widoczne w jej badaniach nad podobną muzyką w wielu innych kulturach i tradycjach, czerpiąc inspirację na przykład z japońskiej muzyki Gagaku i wczesnej, wokalnej, trzynastowiecznej muzyki Perotinusa i Leoninusa.

 

W 2003 roku powróciła do generowanych komputerowo kompozytowych form fal dźwiękowych zwanych obecnie Soliton(e)s, których pierwszym rezultatem był Soliton(e) Star. Następnie założyła zespół Just Intonation The Choras(s)an Time-Court Mirage, który wykonuje Blues Dhikir al- Salam (Live at the Grimmuseum, vol. 1, Berlin, 2011, Important Records 2012). W 2012 roku Henry Flynt poprosił Hennixa o nową, rozszerzoną realizację ISE na potrzeby instalacji w ZKM w Karlsruhe w Niemczech, która miałaby być częścią jego retrospektywnego/prospektywnego pokazu Henry Flynt Activities 1959 – w ZKM. W odpowiedzi Hennix zrealizowała 4-kanałową kompozycję Rag Infinity/Rag Cosmosis, swoją pierwszą 4-kanałową kompozycję wspomaganą komputerowo od 1969 roku.

 

Tracklista

1 Blues Alif Lam Mim In The Modes Of Rag Infinity / Rag Cosmosis 1:19:15

Rok wydania

Nośnik

Nośnik [ilość]

1

Rodzaj wydania

ORIGINAL

Rok nagrania

2014

Opakowanie

COVER CARDBOARD

Bonus

Packaged in a deluxe oversized letterpressed card sleeve.

Kraj

Zagraniczna

Tracklista

  • 1. Blues Alif Lam Mim In The Modes Of Rag Infinity / Rag Cosmosis01:19:15