The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Life Coach
53.00 zł
CD, Ecopack
Na stanie
Life Coach, tytuł inspirowany projektem Tony Williams Lifetime i Charles Bullen's Lifetones, jest dynamiczną kolekcją instrumentalnych utworów skomponowanych, wykonanych i nagranych w całości przez Phila. Podczas gdy są tu odbicia pracy Phila w Trans Am, Oneida, The Fucking Champs i Jonas Reinhardt, które słuchacz zaznajomiony z tymi zespołami zauważy, Life Coach jest bardziej minimalny i trzyma się struktur niemieckiego rocka z połowy lat 70-tych, który od dawna inspirował Phila, szczególnie swobodne i luźne aranżacje, propulsywny "motorik" puls i dźwiękowe tekstury lub "Klangfarben" (tłumaczone jako "kolory dźwięku"). Niemiecka technologia nagrań analogowych osiągnęła swój zenit pod koniec lat 70-tych. Zbiegło się to w czasie z karierą takich artystów jak Neu!, Kraftwerk, Harmonia, Cluster i Popol Vuh. Niemiecki inżynier nagrań Connie Plank, bohater Phila, był odpowiedzialny za większość największych nagrań każdego z tych zespołów. Life Coach oddaje hołd "Klangfarben" nagrań Connie Plank.
Aby osiągnąć pożądane rezultaty, Phil sięgał najczęściej po swoją gitarę elektryczną Fender Telecaster ze względu na jej "dzwonkowe" brzmienie. Ogólnie rzecz biorąc, podłączając swoją gitarę bezpośrednio do przedwzmacniaczy API uzyskiwał najbardziej "bezpośrednie" brzmienie, dosłownie wycinając stopień wzmacniacza z łańcucha sygnałowego. Dzięki temu muzyk i słuchacz znajdują się znacznie bliżej siebie, czego wymagała osobista natura tej muzyki i całego procesu. Do nagrań akustycznych Phil użył swojej zabytkowej gitary akustycznej Gibson Country-Western z 1967 roku. Gitara ta została wyposażona w bardzo czuły i drogi mikrofon pojemnościowy Neumann, aby uchwycić wszystkie niuanse i szczegóły jego gry palcami. Sygnał został pozostawiony czysty, z niewielkim lub żadnym przetwarzaniem, bez korektorów i kompresorów. "Te urządzenia mają tendencję do zamazywania sygnału i zakłócania naturalnego brzmienia źródła" – mówi Phil. Do nagrania wykorzystano różnorodny zestaw syntezatorów, w tym Roland Juno 60, Crumar Orchestrator (prezent od starego przyjaciela i czasami producenta Trans Am, Johna McEntire), Roland Organ Strings, Arp String Ensemble, Mini Moog i syntezator gitarowy Roland GR-20. Wszystkie syntezatory były grane na żywo, z pominięciem sekwencerów, aby uzyskać bardziej ludzkie odczucia. Na koniec użyty został automat perkusyjny Roland TR-606 Drumatix ze względu na jego "ciepłe" analogowe brzmienie.
To głęboko osobiste, debiutanckie nagranie solowe pojawia się na początku muzycznej kariery Phila Manleya. Tytuły piosenek i tytuł albumu w dużej mierze odzwierciedlają poczucie humoru Phila, dobrze znane większości fanów Trans Am. Zawsze był typem, który żartował z historii i zwyczajów rocka. Dla tych z nas, którzy mieli przyjemność blisko z nim pracować, jest to odzwierciedlenie jego skromności. To człowiek, który odcisnął znaczące piętno na muzyce niezależnej. Ma za sobą okres życia, który przewyższa większość zespołów na tym świecie, a jednak nigdy nie padł ofiarą traktowania siebie zbyt poważnie. Poważnie traktuje tylko swoją muzykę, resztę bierze z dużym przymrużeniem oka.
Tracklista
1 FT2 Theme 2:35
2 Commercial Potential 3:01
3 Lawrence, KS 4:05
4 Forest Opening Theme 4:15
5 Work It Out 5:06
6 Make Good Choices 3:37
7 Gay Bathers 1:27
8 Night Visions 9:29
9 Life Coach 2:45
Tracklista
- 1. FT2 Theme00:02:35
- 2. Commercial Potential00:03:01
- 3. Lawrence, KS00:04:05
- 4. Forest Opening Theme00:04:15
- 5. Work It Out00:05:06
- 6. Make Good Choices00:03:37
- 7. Gay Bathers00:01:27
- 8. Night Visions00:09:29
- 9. Life Coach00:02:45