The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Film
53.00 zł
CD, Jewel Case
Pozostało tylko: 3
Od około 2001 roku Stefan Németh współpracuje z twórcami filmów krótkometrażowych i eksperymentalnych, w większości przeznaczonych na specjalne programy festiwali filmowych. Od dawna rozważał wydawanie muzyki jako artysta solowy i w końcu zdał sobie sprawę, że muzyka, którą tworzył do tych filmów była tym, co chciałby robić jako muzyk solowy, ale samo umieszczenie jej na płycie CD nie byłoby właściwym sposobem. Kiedy powstawały te utwory, Németh pracował nad różnymi projektami, z których każdy miał swoje własne życie i intencje, zawsze jednak muzyka była tworzona tak, by służyła filmowi, w przeciwieństwie do tworzenia pojedynczego albumu, gdzie jego proces mógł być bardziej linearny. Jego pomysł na Film polegał na tym, by wziąć ten materiał, zrestrukturyzować i rozwinąć te ścieżki dźwiękowe w autonomiczne utwory, zachowując przy tym filmowego ducha.
Konsekwencją jego metody jest szereg poziomów ewolucji pomiędzy poszczególnymi utworami, od takich, które są bardzo podobne do wersji użytych w różnych projektach filmowych, do takich, które zostały mocno przerobione lub nie zostały użyte w ostatecznych wersjach oryginalnych projektów. Na przykład "Field" powstał w oparciu o projekt dźwiękowy, który Németh stworzył do architektonicznego filmu Domino. Do pierwotnych szkiców wstępnych kazał Martinowi Brandlmayrowi (Radian, Trapist) dodać perkusję, do której Stefan dalej dodał gitary, syntezatory i perkusję.
"Luukkaankangas" i "Soprus" są w zasadzie identyczne z oryginalnymi wersjami w filmach, a nawet zachowują tytuły tych filmów. "Transitions" zostało napisane jako główny temat do "Ortem", ale ostatecznie zostało wyparte przez coś bardziej abstrakcyjnego. "Via L4-Norte" to ścieżka dźwiękowa do własnego, wciąż powstającego filmu Németha o utopijnych ideałach działających w Brasilii i o tym, jak tamtejsza rzeczywistość wypada w porównaniu z resztą Brazylii. Pod względem technicznym Film jest mieszanką dźwięków elektronicznych i instrumentów akustycznych, w której często trudno odróżnić dźwięki rzeczywiste od generowanych, podobnie jak łączy formy swobodne i konwencjonalne. Elektronika funkcjonuje jak każdy inny instrument, a są to prawie wyłącznie syntezatory analogowe. Są tu dźwięki generowane cyfrowo, ale tylko z prawdziwie cyfrowych procesów, a nie repliki czy odtworzenia świata analogowego.
Tracklista
1. Via L4-Norte 05:58
2. Field 07:29
3. Transitions 03:49
4. Luukkaankangas 07:57
5. Soprus 02:44
6. Ortem Ende 06:05
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | JEWEL CASE |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Via L4-Norte00:05:58
- 2. Field00:07:29
- 3. Transitions00:03:49
- 4. Luukkaankangas00:07:57
- 5. Soprus00:02:44
- 6. Ortem Ende00:06:05