The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Dorwytch
53.00 zł
CD, Ecopack
Na stanie
Brytyjski muzyk eksperymentalny Alexander Tucker wydaje w kwietniu 2011 roku swój debiut na Thrill Jockey – Dorwytch. Płyta otwiera nowe możliwości dla Tuckera, łącząc minimalistyczne aranżacje smyczkowe z elektronicznymi manipulacjami i dronami, tworząc doomowe chamber-popowe piosenki i psychodeliczne muzyczno-betonowe kolaże.
Dźwięk Tuckera rozwijał się przez lata od czasu jego pierwszego solowego albumu, który zawierał akustyczny finger-picking, eksperymentalną elektronikę i został wydany przez wytwórnię Jackie O Motherfucker's U-Sound Archives. Na wydanym w 2005 roku przez ATP Recordings albumie Old Fog połączył kompozycyjne struktury utworów, drony, warstwowe wokale i improwizacje. Ta kolekcja widmowych nastrojów, upiornych krajobrazów i delikatnych emocji została następnie wydana przez Furrowed Brow (2006) i Portal (2008), gdzie piosenki i melodie stały się bardziej wyraziste, zarażając jednocześnie utwory dronowymi prądami, tradycyjnym finger-pickingiem, doomowymi riffami i harmoniami inspirowanymi Davidem Crosby.
W ciągu trzech lat tworzenia Dorwytch, Tucker udoskonalił swój warsztat piosenkarski i wprowadził minimalistyczne ruchy smyczków, które rozwijają się w gęste spiralne riffy wokół jego wyrazistego wokalu. Zróżnicowane dźwięki i wielkie pomysły, album łączy abstrakcję z bardziej tradycyjnymi strukturami piosenek, używając technik warstwowych, aby stworzyć iluzję zespołu. Na tym albumie Tucker po raz pierwszy użył perkusji, współpracując z perkusistą free improv Paulem Mayem, aby stworzyć rytmiczne improwizowane bity. Wśród innych gości znaleźli się: broodingowy bluesowy songwriter Duke Garwood (Fire Records), singer-songwriter Jess Bryant oraz multiinstrumentalista, autor tekstów i producent Daniel O'Sullivan (Guapo, Aethanor, Miracles, Ulver).
Tematyka albumu rozciąga się od abstrakcyjnych opowieści o codzienności, przez nadprzyrodzone, po doświadczenia z innego świata. Pod silnym wpływem twórczości Alana Moore'a, utwory takie jak "Matter" odnoszą się bezpośrednio do tego tematu z motywami metafizycznej transcendencji materii ludzkiej i roślinnej inspirowanej komiksem "Swamp Thing". Tucker jest również zafascynowany dziwnymi stworzeniami wyczarowanymi w utworach takich jak "Half Vast", gdzie zapętla syntezatorowe impulsy tworząc błogą dźwiękową atmosferę, w której organiczne statki kosmiczne rodzą plazmowe dzieci. Albo w utworach takich jak "Skelator Blues" z chrzęszczącymi gitarami i nawiedzonymi wokalami, które rodzą szkieletowe istoty, które stąpają po ziemi. W utworach takich jak "Mildew Stars" (jedyny utwór z tradycyjnym strojeniem) pojawiają się bardziej przyziemne motywy, opowiadające o wakacjach na wybrzeżu w dzieciństwie i kolekcjach starych, zatęchłych książek, druków i znalezionych cennych rzeczy ojca.
Dorwytch to piękna kolekcja utworów, które pokazują Alexandra Tuckera u szczytu jego twórczych talentów. Jest on w stanie stworzyć ogromne dźwięki na tak wielką skalę, że zdumiewające jest uświadomienie sobie, że to (w większości) wszystko jest dziełem jednego człowieka. Ten album oczaruje i przyciągnie słuchacza, stawiając Tuckera na czele eksperymentalnego krajobrazu pop.
Tracklista
1 His Arm Has Grown Long 4:56
2 Red String 5:36
3 Matter 3:19
4 Hose 3:24
5 Gods Creature 4:23
6 Half Vast 3:38
7 Pearl Relics 4:35
8 Atomized 3:32
9 Skeletor Blues 4:16
10 Dark Rift/Black Road 2:23
11 Sill 4:12
12 Mildew Stars 2:36
13 Jamie 3:29
14 Craters 4:38
Tracklista
- 1. His Arm has Grown Long
- 2. Red String
- 3. Matter
- 4. Hose
- 5. Gods Creature
- 6. Half Vast
- 7. Pearl Relics
- 8. Atomized
- 9. Skeletor Blues
- 10. Dark Rift / Black Road
- 11. Sill
- 12. Mildew Stars
- 13. Jamie
- 14. Craters