The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Black Solidarity Presents String Up The Sound System
45.00 zł
CD, Jewel Case
Na stanie
Na początku lat osiemdziesiątych muzyka reggae stawała się coraz bardziej zgodna z tym, co działo się w salach tanecznych Kingston… prawdopodobnie bardziej niż kiedykolwiek od czasu, gdy operatorzy systemów dźwiękowych zaczęli tworzyć własne nagrania shuffle i boogie pod koniec lat pięćdziesiątych. Międzynarodowa publiczność i krytycy byli zbyt zajęci poszukiwaniem nowego Boba Marleya, aby docenić to, co działo się w centrum miasta i nie dostrzegli, że był to powrót do prawdziwych, surowych korzeni muzyki. Zuchwali, pewni siebie, młodzi producenci płytowi, którzy byli całkowicie zestrojeni z młodą publicznością, wystąpili naprzód i wykorzystali ten moment…
Oswald "Ossie" Thomas rozpoczął swoją praktykę w branży muzycznej w wieku czternastu lat i służył jako sprzedawca płyt dla Bunny'ego "Strikera" Lee i Winstona "Niney The Observer" Holnessa, zanim przeniósł się do Tip Top Records panny Sonii Pottinger.
"Skończyłem pracując w trzech sklepach płytowych na Orange Street od 1976 do 1981 roku… Yeah man! Jeździłem na rowerze, dopóki nie kupiłem motocykla! W tamtych czasach płyty pojawiały się na lewo, prawo i w centrum… każdego dnia!" Ossie Thomas
To właśnie podczas współpracy z Miss Pottinger Ossie zaczął produkować płyty dla siebie, a w 1979 roku Ossie i Phillip Morgan założyli wytwórnię Black Solidarity z siedzibą głęboko w getcie Kingston na Delamere Avenue. Phillip początkowo zainspirował Ossiego do założenia wytwórni, a wkrótce dołączyli do niego Triston Palma, Phillip Frazer i "młodzieniec o imieniu Gary Robertson", chociaż Gary później wyjechał do Kanady.
Soul Syndicate odbywał próby w Delamere Avenue, a Tony Chin dał Ossiemu rytm, którego użył do nagrania "A Class Girl" Tristona Palmy… inauguracyjnego wydawnictwa wytwórni. Płyta odniosła spory sukces i utorowała drogę dla kolejnych hitów wydawanych przez Black Solidarity. Ossie współpracował z prawie każdym, kto był kimkolwiek w tym krytycznym okresie rozwoju muzyki, w tym z wokalistami Robertem Ffrench, Little John, Sugar Minott, Frankie Paul i przede wszystkim Tristonem Palmą.
"Ale Delamere musi być uważane za muzyczną ulicę, na której schronili się tacy artyści jak Junior Byles, Don Angelo, Triston Palma, Phillip Frazer i producent Ossie z wytwórni Black Solidarity…" Beth Lesser
Człowiek, który wyrobił sobie markę w branży sprzedając cudze płyty, stał się jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych producentów tamtych czasów.
Z wdzięcznymi podziękowaniami dla: Paul Coote, Nick Hodgson & Hasse Huss.
Tracklista
- 1. Triston Palma – Bad Boys
- 2. Tony Tuff – Never Trouble Trouble
- 3. Robert Ffrench – Single Life
- 4. Michael Palmer – String Up The Sound System
- 5. Puddy Roots – Champion Bubbler
- 6. Ashanti Waugh – Police Police
- 7. Triston Palma – Fancyness
- 8. Phillip Fraser – A Little Bit Of Love
- 9. Bill Blast – Barrel Mentality
- 10. Cutty Ranks & Triston Palma – Inner City Blues
- 11. Michael Forbes – Reggae Fever
- 12. Tony Carver – Ethiopia
- 13. Eddie Constantine – Strawberry
- 14. Rod Taylor – The Lord Is My Light
- 15. The Bibles – Stop It
- 16. Robert Ffrench – Mother In Law
- 17. Tony Tuff – Gimme What Me Want
- 18. Frankie Paul – Steady Skanking