
Bezojo
16 czerwca 2015
A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 201595-2003
32.00 zł
CD, Digipack
Brak w magazynie
„95-2003” to drugi solowy album Piotra Roguckiego, po fabularyzowanej historii „Lokiego” przyszedł czas na swobodne podsumowania wcześniejszych dokonań. Jak wiadomo ludziom wtajemniczonym w historię muzyczną wokalisty, zanim związał się z zespołem Coma poświęcając stylistyce rockowej, poszukiwał swojego miejsca na scenie występując z gitarą na licznych festiwalach piosenki autorskiej, poezji śpiewanej itp. z czasem osiągając sukcesy; Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie, Spotkania Zamkowe w Olsztynie, Festiwal FAMA w Świnoujściu, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu to tylko niektóre z wydarzeń, w których z powodzeniem uczestniczył Rogucki. Występy konkursowe Piotra – barda trwały na przestrzeni lat 1995-2003, zaowocowały powstaniem wielu kompozycji, niektóre z nich w wykonaniach koncertowych, z przypadkowych i nieautoryzowanych nagrań można usłyszeć na portalu YouTube gdzie cieszą się przedziwnie dużą popularnością. Należy pamiętać, że piosenki takie jak „Ulotność”, „Ballada o Próżności”, która w rzeczywistości jest „Legendą o Próżności”, „Wrony” czy „Piosenka Pisana Nocą” to dzieła, które do tej pory nie zostały zarejestrowane studyjnie i nie znalazły miejsca na żadnym oficjalnym wydawnictwie autora, aż do dziś. Oto ku uciesze oczu i uszu fanów Roguckiego ukazuje się pierwszy oficjalny krążek z najwcześniejszymi kompozycjami, zdziwią się jednak ci, którzy oczekują brzmienia rodem z konkursów poezji śpiewanej i aranżacji na poziomie piosenek turystycznych, to co proponuje Rogucki jest zbiorem dawnych dzieł nagranych w nowoczesnej, akustycznej stylistyce rockowej i neofolkowej. Na płycie brzmiącej akustycznie i nieco eksperymentalnie, za sprawą wykorzystania dość niecodziennego instrumentarium i specyficznej konstrukcji utworów słychać wyraźnie 15sto letnie inspiracje rockiem, równowagę w używaniu środków ekspresji, słowem daje o sobie znać bogate doświadczenie muzyczne. Najlepszym sposobem na ocenę postępu Roguckiego w myśleniu o muzyce będzie porównanie bootlegów z YouTube z tym co zawiera oryginalny album z 2012 roku. 11 kompozycji w aranżacjach Mariana Wróblewskiego znanego z pracy nad pierwszym albumem Roguckiego „Loki – Wizja Dźwięku” oszczędne akustyczne brzmienie, ciekawe instrumentarium i luźna forma narracji, lekkość przekazu, to w kilku zdaniach o najnowszym dziele Roguckiego. Zestaw zaopatrzony w piosenki różnorodne od pełnych i nasyconych rytmem przestrzennych songów „Chimery” „Piosenka Pisana Nocą”, „Wrony” przez folkowe fabularne ballady „Legenda o Próżności”, „Zosia” do skromnych i wręcz szkicowo potraktowanych piosenek o suchym, brzmieniu „Anioły”, „Drzewo”. Przyjemność w poszukiwaniu dźwięku, zabawa formą i zróżnicowany pejzaż z widokami pochłaniającymi uwagę na około 50 minut. Fani otrzymują dzieło kompletne mimo, że posklejane z różnorodnych, pozornie nieprzystających do siebie elementów, (piosenki z 8 lat pracy scenicznej). Sporym atutem płyty, która ukaże się 11stego czerwca 2012, jest fakt że to piosenki, które wszyscy dobrze już znają, a jak wiadomo ludzie najbardziej lubią słuchać tego co już kiedyś słyszeli, Rogucki i Wróblewski ponownie pod szyldem stajni Mystic Production dają fanom niepowtarzalną okazję skorzystania z tego paradoksu.
piotrrogucki.com
1 Ulotność 4:54
2 Piosenka Pisana Nocą 5:33
3 Drzewo 3:15
4 A My 4:39
5 Legenda 4:32
6 Anioły 4:18
7 Chimery 3:16
8 Zosia 4:25
9 Wrony 4:04
10 Kot 4:14
11 Requiem Prowincjonalne 3:45
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2012 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | DIGIPACK |
Kraj | Polska |
Tracklista
- 1. Ulotność00:04:54
- 2. Piosenka Pisana Nocą00:05:33
- 3. Drzewo00:03:15
- 4. A My00:04:39
- 5. Legenda00:04:32
- 6. Anioły00:04:18
- 7. Chimery00:03:16
- 8. Zosia00:04:25
- 9. Wrony00:04:04
- 10. Kot00:04:14
- 11. Requiem Prowincjonalne00:03:45