The Essential Joe Satriani
29 marca 2022Tous Les Garcons.. -Hq-
31 marca 2022The Long Morrow
92.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Pozostało tylko: 3
Mówi Bob Balch z zespołu Big Scenic Nowhere. Chciałbym powiedzieć Wam o tym jak powstawała płyta "The Long Morrow".
"Lavender Blues" wydaliśmy w październiku 2020 roku. "Lavender Blues" i "The Long Morrow" są wynikiem trzydniowego jam session, które odbyło się w listopadzie 2019 roku. W sesji uczestniczyłem ja, Gary Arce (Yawning Man), Bill Stinson (Yawning Man) i Tony Reed (Mos Generator). Opuściliśmy tę sesję z godzinami materiału do wyboru. Nadal mamy mnóstwo do wydania!
Kiedy nadszedł rok 2020, zaczęliśmy grzebać w tym, co miało stać się "Lavender Blues", z zamiarem zrobienia z tego EP-ki i zachowania głównej części materiału na LP, który miał się stać "The Long Morrow". Po wydaniu "Lavender Blues" Tony Reed i ja zaczęliśmy grzebać w utworach.
Na początku wszystkie piosenki były dżemami, składającymi się z dwóch lub trzech części, z dużą ilością improwizacji. Tony zaczął je przekształcać w zaaranżowane piosenki, dodając teksty i kilka zmian. W ten sposób powstały takie utwory jak "Murder Klipp", "Defector", "LeDu" i "Lavender Bleu". Zrobiłem w nich także kilka gitarowych overdubów, żeby urozmaicić partie, ale w większości są to nagrania na żywo. Jestem zaskoczony, że "Murder Klipp" powstał tak łatwo o tak wczesnej porze. Jego tempo jest szalone, ale Bill Stinson nie miał problemów z wymyśleniem rytmu, który by je uzupełniał. Musiałem robić notatki i zwiększyć spożycie kofeiny przy tym utworze. "Lavender Bleu" to drugie podejście do "Lavender Blues", stąd podobieństwo w tytule. Oba były dżemami, ale "Lavender Bleu" stał się ustrukturyzowanym utworem, a jego druga połowa stała się "Labyrinths Fade" z EP-ki. Ja zagrałem na basie w "Defector", a Tony przesiadł się na gitarę. "LeDu" jest inspirowany Husker Du i Led Zeppelin. Gary Arce (Yawning Man) podrzucił główne pomysły na riffy do wszystkich tych utworów na pierwszej stronie. Ten gość to maszyna do tworzenia riffów.
Strona druga to "The Long Morrow". Trwający nieco poniżej 20 minut "The Long Morrow" był pierwszym jamem, jaki zrobiliśmy podczas sesji. Zajęło nam około 30 sekund, żeby wpaść w rytm i nie wypłynęliśmy na powierzchnię przez 30 minut.
Poszedłem do domu i ponownie nagrałem wszystkie moje partie gitarowe w 2020 roku. Zachowałem oryginalne pomysły, ale trochę je ubarwiłem. Po edycji i zmianie partii gitarowych został wysłany do Reevesa Gabrelsa (THE CURE/DAVID BOWIE) i Pera Wiberga (OPETH, SPIRITUAL BEGGARS), żeby dodali gitary i syntezatory. Następnie został wysłany do Tony'ego Reeda (MOS GENERATOR), który zajął się wokalami, overdubami i zmianami struktury.
Miks i mastering został wykonany przez bardzo utalentowanego Tony'ego Reeda. Nie mógłbym prosić o lepszą produkcję. Brzmi dokładnie tak, jak chciałem to usłyszeć. Jesteśmy bardzo dumni z tego albumu i patrzymy w przyszłość, bo to dopiero początek. Jeśli udało nam się stworzyć coś takiego już za pierwszym razem, kiedy razem jammowaliśmy, to możemy sobie tylko wyobrazić, że będzie coraz lepiej!
Tracklista
A1 Defector (Of Future Days)
A2 Murder Klipp
A3 Lavender Bleu
A4 Ledü
B1 The Long Morrow
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2021 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Defector (Of Future Days)
- A 2. Murder Klipp
- A 3. Lavender Bleu
- A 4. Ledü
- B 1. The Long Morrow