Gatunek L
14 września 2017A Common Truth
16 września 2017The Infected Mass
115.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Brak w magazynie
Those Who Walk Away to projekt pochodzącego z Winnipeg kompozytora Matthew Pattona, który opisuje on jako "stale ewoluującą grupę roboczą melodycznych konstruktywistów". Patton jest prawdopodobnie najbardziej znany ze swojej wysoko ocenionej (i nagrodzonej nagrodą Emmy) współpracy Speaking In Tongues z choreografem Paulem Taylorem, a także współpracował z Michaiłem Barysznikowem, Guyem Maddinem i wieloma innymi. Jest również kuratorem Winnipeg Symphony Orchestra New Music Festival. The Infected Mass to pierwszy z kilku utworów, które Patton zamierza wydać jako Those Who Walk Away.
The Infected Mass to nawiedzone i głęboko emocjonalne requiem o minimalistycznej kompozycji, która łączy upiorne smyczki i głosy chóralne z muzyką konkretną; melodyjne pasaże wznoszą się i opadają pośród dudniących i sybilantnych dronów pochodzących z szumiących i szepczących głosów oraz dźwięku przepływu ludzkiej krwi, przerywanych nagraniami głosów z kokpitu samolotu w niebezpieczeństwie.
Patton wyjaśnia: "Jest coś bardzo autentycznego i jednocześnie bardzo złego w tym, co robię. Nagrania są bardzo niepokojące; kiedy słuchamy tych nagrań głosowych z kokpitu, prawdziwi ludzie zaraz umrą. Nie wiem, dlaczego robię coś, co wydaje mi się tak złe. Ale robię. Ta praca jest dla mnie niepokojąco osobista. Muzyka jest wypełniona duchami i artefaktami, których nie mogłem wymazać. Jest wypełniona do punktu nasycenia patologią, która zaraża wszystko, rozkładającymi się wspomnieniami nawiedzanymi przez ducha mojego brata, który zginął w katastrofie lotniczej."
The Infected Mass to potężne dzieło współczesnej muzyki sakralnej, wykonane z elegijnym pięknem i powściągliwością. Nagrany w Winnipeg i Reykjaviku, kwintet smyczkowców z Winnipeg łączy się z kwartetem graczy Islandzkiej Orkiestry Symfonicznej (którzy wcześniej grali na nagraniach Sigur Rós, Jóhanna Jóhannssona i Bedroom Community) wykonując 'smyczki duchów' i 'chór duchów' dla tej Mszy. Patton, jako kompozytor, aranżer i producent, obsesyjnie rzeźbi te nagrania za pomocą technik wymazywania, poszukując liminalnych i transcendentnych horyzontów dźwiękowej materialności poprzez nieobecność, odejmowanie, ciszę i rozpadającą się strukturę. Artystyczne stwierdzenie Mortona Feldmana jest dla Pattona zasadą przewodnią: "Cisza jest dla mnie substytutem kontrapunktu. To jak rozrzedzanie muzyki terpentyną".
Tracklista
A1 Before the Beginning
A2 First Degraded Hymn
A3 First Partially Recollected Conversation
A4 Second Degraded Hymn
B1. Second Degraded Hymn (cont.)
B2 Second Partially Recollected Conversation
B3 Third Degraded Hymn
B4 After the End
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2017 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Gramatura | 180 GRAM / 12" |
Comments | Recorded at The Greenhouse, Reykjavik and at Private Ear, Winnipeg.Mastered at Grey Market Mastering |
Bonus | BOOKLET |
Includes download co | YES |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Before The Beginning
- A 2. First Degraded Hymn
- A 3. First Partially Recollected Conversation
- A 4. Second Degraded Hymn
- B 1. Second Degraded Hymn (cont.)
- B 2. Second Partially Recollected Conversation
- B 3. Third Degraded Hymn
- B 4. After the End