The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Spirits
53.00 zł
CD, Ecopack
Pozostało tylko: 3
Plankton Wat to solowy świat dźwięków Deweya Mahooda. Zaczynając jako domowy projekt nagraniowy w 2001 roku, Mahood powoli budował kolekcję wysoce osobistej muzyki, która przedostała się do podziemia poprzez wytwórnie takie jak Stunned, Digitalis i Sloow. W 2009 roku ukazał się "Dawn of the Golden Eternity", pełny album DNT, który połączył wiele wpływów Mahooda – kosmische drony, duchową improwizację, wypalony psych i spieczony słońcem folk.
Wychowany w wiejskiej północnej Kalifornii, a od wczesnych lat 90-tych mieszkający w Portland, Mahood spędził swoje życie poświęcając się outsiderom muzyki eksperymentalnej. Wczesne zespoły, takie jak Ungutta i Kino-Eye eksplorowały DIY punk i free improv, podczas gdy Elephant Factory (z Larrym Crane'm znanym z magazynu Tape-Op) zajęli się avant guitar rockiem w tradycji Mission of Burma. Muzyka Mahooda stopniowo przenosi się do mrocznego królestwa psychodelii, którego początki sięgają wczesnych lat 2000 – The Cosmos Group i Scuffle & Dustcough, oba zespoły czerpią z acid rocka San Francisco z końca lat 60-tych. Po spotkaniu Nicka Bindemana i założeniu Eternal Tapestry w 2005 roku nie ma już odwrotu. W ostatnich latach Mahood współpracował również z Barn Owl w projekcie Gärden Söund, zanurzył swoją muzykę w dubie z Edibles, buchnął hardcore punkiem z Bloodbiker i położył basowy groove z Jackie-O Motherfucker.
Spirits, debiut Plankton Wat dla Thrill Jockey, bierze te różnorodne doświadczenia i tworzy płytę pełną strzelistych poszukiwań i surowego piękna. Album jest pomyślany jako medytacja nad środowiskiem Pacific Northwest – dramatycznym krajobrazem Kaskad, wysokiej pustyni, nierównego wybrzeża i ciągle zmieniającego się nieba.
Nagrywany przez cały 2011 rok na 4 ścieżkach kasetowych w piwnicy Mahooda, Spirits śledzi rok zmieniających się pór roku, uczuć i emocji. Zainspirowany "uniwersalną muzyką" Dona Cherry'ego i Alice Coltrane, album wykorzystuje różnorodne instrumenty, w tym gitarę elektryczną i akustyczną, bas, ręczne bębny (w utworze tytułowym gra na nich Dusty Dybvig (Edibles, Horse Feathers)), syntezator, harmonium, banjo, cymbały, automat perkusyjny i głos w warstwowym podejściu przypominającym Sandy'ego Bulla i Briana Eno. Zarówno celebracja magicznych możliwości życia, jak i kontemplacyjne spojrzenie w ciemność, Spirits tworzy ciepły koc dźwiękowy idealny do oglądania zachodu słońca z wysokiej nadmorskiej wydmy. Egzotyczna i ezoteryczna jak starożytne miasto Angkor Wat, od którego Plankton Wat bierze swoją nazwę, jest to przyszła prymitywna muzyka dla umysłowego eskapizmu.
Tracklista
1. Evening Sky 04:47
2. Spirits 04:18
3. Cape Meares 02:35
4. Fabric of Life 04:01
5. Broken Slumber 05:09
6. Islands 06:10
7. Orange Clouds 05:18
8. Portland & Western Cross 04:14
9. Vista 04:40
10. Stream of Light 04:19
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | ECOPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Evening Sky00:04:47
- 2. Spirits00:04:18
- 3. Cape Meares00:02:35
- 4. Fabric of Life00:04:01
- 5. Broken Slumber00:05:09
- 6. Islands00:06:10
- 7. Orange Clouds00:05:18
- 8. Portland & Western Cross00:04:14
- 9. Vista00:04:40
- 10. Stream of Light00:04:19