Godzina Krzywd
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Space Zone
48.00 zł
CD, Jewel Case
Pozostało tylko: 2
Po wydaniu debiutu jednego z najbardziej cenionych weteranów footworku na początku tego roku z LP Traxmana, teraz postanowiliśmy podkreślić pracę jednego z najmłodszych i najbardziej obiecujących producentów footworku.
W wieku zaledwie 18 lat Young Smoke a.k.a. David Davis z Chicago wyrzeźbił idiosynkratyczną i bardzo przystępną niszę w footworku. Produkując od najmłodszych lat i podchodząc z zamierzonym konceptualnym kątem, muzyka na "Space Zone" nosi wszystkie cechy charakterystyczne i ramy klasycznego footworku – ciężki bas i rytmy 160bpm – ale z lekkością dotyku i konceptualną abstrakcją tematów kosmicznych. Podczas gdy starsi producenci odnoszą się do przestrzeni poprzez typowe samplowanie kosmicznego funku z lat 70-tych w celu uzyskania powtarzalnego i agresywnego efektu, muzyka Young Smoke wykorzystuje samodzielnie wykonane sample z jego arsenału syntezatorów dźwięku. Rezultatem jest wodna atmosfera, która angażuje wyobraźnię słuchacza i sugeruje narracje stojące za muzyką. Ponadto, co rzadkie w przypadku footworku, nie boi się wprowadzać do swoich utworów wyraźnych melodii.
Techno-podobna atmosfera bleepów, efektów i wirujących akordów Space Zone oraz jego melodyjna świeżość są niemal całkowicie dziełem Davisa. Podczas gdy narracje science-fiction silnie przypominają wzorce pulsu Drexciya i wiadomości z głębin, sposób, w jaki utwory budują rytmicznie i melodycznie, silnie rezonuje z wczesnym drum'n'bassem.
Weźmy pierwszy utwór "Space Zone" z wokoderowym riffem i lekką melodią, która nawiązuje do przyjaznych motywów z gier wideo, lub "Space Muzik pt 2" z echowymi bleepami i wodnymi zatopionymi akordami Rhodesa, łatwo zauważyć, że Young Smoke ma muzyczne ucho znacznie przewyższające jego lata i silne poczucie inwencji. "Traps In Space" miesza efekty, które brzmią, jakby mogły być wzięte z płyty musique concrete i miesza je z dubstepowymi pulsami subbasowymi i synkopowaną perkusją z odurzającym efektem, podczas gdy "Space Breeze" miesza akordy deep house z bulgoczącymi wodnymi pulsami i ciasnymi perkusyjnymi edycjami i wypełnieniami. "Heat Impact" zamienia sampel gitarowego riffu w dźwięk karabinu maszynowego, rozwijając warstwy polirytmicznych dźwięków perkusyjnych z hipnotycznym efektem. "Liquid Drug" ocieka efektami echa, stąpając po kwaśnej melodii. Young Smoke jest bardzo ekscytującym producentem; łatwo jest porównać kolor i odświeżające pomysły jego muzyki z tymi z wczesnych, pełnych wyobraźni produkcji Jokera. Album jest przyjemny i wciągający, ale nigdy nie odpręża się zbytnio: jest wystarczająco dużo dysonansu i psychodelii szorującej mózg oraz wzorów perkusyjnych, które balansują na krawędzi chaosu, aby utrzymać wszystko w napięciu. Podgłośnij.
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2012 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | JEWEL CASE |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Space Zone00:03:03
- 2. Warning00:03:01
- 3. Futuristic Musick00:03:12
- 4. Let Go00:02:25
- 5. Traps In Space00:02:40
- 6. Destroy Him My Robots00:02:48
- 7. Korrupted Star00:02:57
- 8. Space Muzik Pt.200:03:30
- 9. Alien Pad00:02:25
- 10. Believe In Me00:02:49
- 11. Lazer Hornz00:03:25
- 12. Space Breeze00:02:37
- 13. Liquid Drug00:02:15
- 14. High Den A Mother Fucka00:03:00
- 15. Heat Impact00:03:00