Godzina Krzywd
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Blood Oaths Of The New Blues
48.00 zł
CD, Ecopack
Na stanie
Blood Oaths Of The New Blues to niedzielna poranna płyta "wake and bake" do zeszłorocznego, uznanego przez krytyków Briarwood LP z sobotniej nocy. James Jackson Toth – AKA Wooden Wand – powrócił do Alabamy, aby nagrać tę upiorną, mocną kontynuację, album, który wymaga szczególnej uwagi. Jest to muzyka do cichej refleksji i ma światopogląd bardziej zgodny z artystami noise i doom metalowymi niż z letnimi ofiarami miłości i plażowymi wypaleniami.
Każdy album Wooden Wand przekracza oczekiwania, a Blood Oaths Of The New Blues na szczęście nie przełamuje tego trendu.
Wielu muzyków z Briarwood powraca tutaj, dzięki czemu jest to jedyny solowy album Wooden Wand, na którym występują ci sami muzycy i pierwszy solowy album Wooden Wand, który został nagrany w tym samym studiu (Ol Elegante w Homewood, AL), co poprzedni album, gdzieś po drodze Wooden Wand stał się ZESPOŁEM. David Hickox, Janet Elizabeth Simpson, Jody Nelson, Brad Davis i Les Nuby III tworzą zespół, a świadectwem ich wszechstronności jest fakt, że ta sama grupa, która poprzednim razem stworzyła powolne rockowe epopeje, takie jak "Motel Stationery" i stonesowe, uduchowione dżemy, takie jak cover klasyka Jima Forda "Big Mouth USA", mogła tak umiejętnie i bez wysiłku stworzyć kontynuację, która nie zawiera ani jednej gitary solo, uderzenia werbla ani afektacji country. Harmonium, organy i bezcielesne wokale są tutaj na porządku dziennym, a maskowanie pleców i podprogowe wiadomości zostały dodane, aby wzmocnić podróż. (Naprawdę nie chcieliśmy psuć ci tej ostatniej części, ale w Fire Records zostaliśmy poinformowani przez nasz personel prawny, aby zaoferować pełne ujawnienie w takich sprawach, aby uniknąć wszelkich sporów sądowych wynikających z niewłaściwej przygody. Przepraszamy, James!).
Podobnie jak duchowi kuzyni "Desertshore" Nico, "A Black Box" Petera Hammila czy solowy album s/t Dino Valente, "Blood Oaths Of The New Blues" stanowi zerwanie z przeszłością z myślą o niepewnej przyszłości i jest najodważniejszym, najbardziej ryzykownym i najbardziej osobistym albumem w długiej karierze Totha. Nowy nacisk na teksturę i przestrzeń dźwiękową nie odbywa się jednak kosztem niepowtarzalnego stylu lirycznego Totha. Dowodem na to jest "alt couple" w "Outsider Blues", groźna relacja z pierwszej ręki na temat prawdziwych zbrodni Doherty Gang w "Southern Colorado Song" lub samobójcze tęsknoty bohatera próbującego się utopić w "Supermoon (The Sounding Line)".
Gdzie indziej Toth przywołuje zmęczone duchy straconych przez państwo mężczyzn i kobiet w "Dungeon Of Irons", oddaje hołd jednemu ze swoich muzycznych bohaterów w "Jhonn Balance", a nawet przez chwilę dostrzega rodzaj nadziei w słodkiej piosence miłosnej "No Debts". Zwaśnione frakcje po obu stronach ogólnie eklektycznej bazy fanów Wooden Wand mogą wreszcie zawiesić ogień – jest to pierwszy album Wooden Wand, który powinien w równym stopniu zadowolić zarówno fanów ostrych narracji Totha, jak i starszych fanów, którzy tęsknią za zatraceniem się w smażonych, psychodelicznych klimatach albumów takich jak Buck Dharma i Harem Of the Sundrum & The Witness Figg. Album zawiera również najlepsze występy wokalne w karierze Totha.
Toth powiedział, że postanowił stworzyć album podobny do tego, którego słuchał na słuchawkach, gdy miał 14 lat i odkrywał halucynogeny. "Wciąż mam problem ze słuchaniem Abigail LP Kinga Diamonda" – mówi. Kiedy ostatnio jakiś album cię przestraszył?
Tracklista
- 1. No Bed For Beatle Wand / Days This Long00:11:47
- 2. Outsider Blues00:06:53
- 3. Dome Community People (Are Good People)00:01:23
- 4. Dungeon Of Irons00:02:37
- 5. Supermoon00:03:52
- 6. Southern Colorado Song00:06:11
- 7. Jhonn Balance00:06:04
- 8. No Debts00:01:57