Bazunowe Krajobrazy
4 lipca 2016JESTEM ZIARNKIEM PIASKU
12 lipca 2016SPECK powstał pewnego dnia w sierpniu 1996 roku. Zaczynając wtedy jako dwuosobowy projekt, my (Fipä i Niels, pozostałości po poprzednich zespołach) ustaliliśmy formułę umieszczania AGRESYWNYCH GÓWNIANYCH TEMATÓW W KRÓTKICH PIOSENKACH i nagraliśmy esencję na 4-ścieżkowym magnetofonie. Podczas słuchania utworów, które właśnie nagraliśmy, w końcu przeżuwaliśmy małą przekąskę składającą się z chleba, sera i … "speck" (szwajcarskie słowo oznaczające bekon, wymawiane jako "shpek"). Zdecydowaliśmy się nazwać ten projekt Speck, ponieważ miał on w sobie ten najwyższy krótki dźwięk – przynajmniej jeśli porównać go do "broot" lub "chääs". Wydaliśmy ten materiał. Wydaliśmy ten materiał. Po rozprzestrzenieniu się DEMOTAPE `96 nastąpił zaskakująco dobry odzew (głównie z powodu wszechczasowego hip hopowego hitu gloryfikującego nadużywanie narkotyków o nazwie SCHIIBE IM CHESSEL). Założyliśmy zespół na początku 1997 roku, aby wykonywać to gówno na żywo. Lars i Marlon zostali zwerbowani odpowiednio do krzyczenia i grania na basie. Wkrótce reszta z nas zaczęła sabotować inny zespół Marlona, aby mógł częściej ćwiczyć z nami. Nienawidził nas za to. W każdym razie, ćwiczenie w tych dniach oznaczało ciężkie imprezowanie, więc został ze Speckiem, a drugi zespół się rozpadł. Na naszym pierwszym koncercie, w elsie elf squat w Bazylei, gdzie zagraliśmy dwa kiepskie sety i spanikowaliśmy, poproszono nas o nagranie kilku utworów na winylową kompilację MAIKA, co zrobiliśmy. Mniej więcej w tym czasie zostaliśmy wyrzuceni ze starej piwnicy, powiększyliśmy naszą kolekcję folklorystycznych płyt SCHLAGER i TAHITIAN z lat 70-tych i koncertowaliśmy po squatach, barach i klubach młodzieżowych. Na scenie robiliśmy takie rzeczy, jak strojenie gitary przez pół godziny, a potem granie przez dziesięć minut. Jednak w połowie szwajcarskiej trasy gitarzysta Fipä opuścił zespół z powodu wyczerpania i problemów z alkoholem. Po pół rocznej przerwie i dziwnych spotkaniach z wszelkiego rodzaju sześciostrunowcami, byliśmy szczęśliwi, gdy w końcu Michi przejął rolę gitarzysty latem 1998 roku, miał on również swój wkład w jeden z utworów na demo z 1996 roku. W maju 1999 roku, zawartość winylowego albumu MAYBE MY TATTOOS ARE THE REASON SHE LEFT ME została nagrana i zmiksowana w ciągu 48 godzin. Jej piękno polegało na tym, że posiadała unikalną interaktywną okładkę. Pomimo faktu, że mnóstwo ludzi kupowało nasze koszulki na koncertach (20 razy więcej niż płyty LP), zdecydowaliśmy się nadal grać trochę muzyki, zamiast całkowicie przestawić się na przemysł odzieżowy.
Tracklista
A1 Punchball
A2 Eat My Shit
A3 I Don't Care
A4 Dräggig Putze
A5 Evil And Dirty
A6 I Hate Long Songs
A7 Gärtner
A8 Student
B1 Hard Times
B2 Zombie Night
B3 Get Out Of My Way
B4 Plättli Boode
B5 Schiibe Im Chessel
B6 Chilberbibi
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Prędkość | 45 RPM |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Punchball
- A 2. Eat My Shit
- A 3. I Don’t Care
- A 4. Dräggig Putze
- A 5. Evil And Dirty
- A 6. I Hate Long Songs
- A 7. Gärtner
- A 8. Student
- B 1. Hard Times
- B 2. Zombie Night
- B 3. Get Out Of My Way
- B 4. Plättli Boode
- B 5. Schiibe Im Chessel
- B 6. Chilberbibi