Seven Swans
11 września 2017Gatunek L
14 września 2017707
53.00 zł
LPEP, 12″, 45 RPM, Black Vinyl, MP3
Brak w magazynie
Reedycja albumu Om Alec Khaoli "707".
Monumentalna kariera w muzyce pop nie jest łatwa, gdy system jest zbudowany przeciwko tobie. Ale południowoafrykański autor piosenek, producent i multiinstrumentalista "Om" Alec Khaoli zdołał tego dokonać. Gdy apartheid osiągnął swój brutalny szczyt, Khaoli stworzył eskapistyczną formę muzyki tanecznej, która odbiła się szerokim echem w jego skomplikowanym kraju, wpływając na niezliczone legendy i wydając nagrania na całym świecie. Był kluczowym członkiem kilku kluczowych zespołów, ale grupa, w której odniósł największy sukces komercyjny to Umoja.
Umoja, co oznacza jedność lub jedność w języku suahili, była jasna w swoim przesłaniu do społeczeństwa pomimo braku wolności ekspresyjnej w tamtym czasie. "Zorientowany na społeczeństwo, opowiadający się za jednoczeniem ludzi. Rasa była wielką sprawą" – mówi Khaoli. "Chcieliśmy, żeby ludzie się zjednoczyli i zjednoczyli i po prostu tworzyli jedność". Rzeczywiście fanbaza zespołu była mieszana wśród czarnych, kolorowych i białych fanów. Jednak ich teksty nie były jawnie polityczne. "Gdybyś napisał piosenki o apartheidzie, to byśmy je zamaskowali. Gdybyśmy używali języka takiego, jaki był, zostalibyśmy aresztowani".
Zespół pomógł zdefiniować komercyjnie potężny styl emergentny, bubblegum. "Muzyka Bubblegum była o ucieczce", według Khaoli. "Jeśli dorastałeś w RPA w tamtym czasie, nie było w twoim życiu nic więcej niż opresja. To było nawet w twoich snach. Wszystko, co było wyjściem, było mile widziane… Kiedy ta muzyka grała, wszyscy chcieli tańczyć, po prostu dobrze się bawić."
Muzyka Umoji wpasowała się w playlisty bubblegum i pop/R&B, otrzymując uwagę od South African Broadcasting Corporation (SABC). Niektóre nagrania nie zostały uznane za bezpieczne do emisji w ogóle ze względu na surowe przepisy dotyczące treści. Dzięki temu systemowi promowane były piosenki miłosne i apolityczne. A śpiewanie po angielsku pomagało zdobyć masową popularność w kraju, w którym funkcjonuje prawie tuzin języków urzędowych.
707 to tylko jedno nagranie w karierze, która obfitowała w liczne przeboje. 707 to krótkie, ale przekonujące okno na znaczący wkład Khaoli w brzmienie RPA lat 80.
Tracklista
A1 Money Money (Bananas) 4:39
A2 707 4:27
B1 Take Me High 4:47
B2 Special Night 4:06
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | REISSUE |
Rok nagrania | 1988 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 45 RPM |
Gramatura | 140 GRAM / 12" |
Bonus | Includes notes on a printed insert. Includes a download card for a digital copy of this release. |
Comments | Recorded At Fireworks Studio. Re-issue of album, originally released in 1988. |
Includes download co | YES |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Money Money (Bananas)00:04:39
- A 2. 70700:04:27
- B 1. Take Me High00:04:47
- B 2. Special Night00:04:06