22.00 zł
CD+Książka, Digibook
Pozostało tylko: 2
Każdy tom kolekcji został poświęcony jednemu mistrzowi muzyki filmowej i jego dziełu. Serię tworzy 20 albumów fascynujących opowieści o życiu i twórczości 10 polskich i 10 zagranicznych, najsławniejszych kompozytorów w dziejach kinematografii. Rozmowy, wspomnienia, anegdoty, recenzje, fotografie. Wyczerpujące kalendaria i szczegółowe wykazy nagród.
Do książki została dołączona płyta CD, na której znajdują się piękne, niezapomniane tematy. Nagrania oryginalne, ze ścieżek dźwiękowych; nagrania na nowo aranżowane przez samych kompozytorów; wreszcie – nagrania odtworzone i opracowane przez wybitnych muzyków, za zgodą spadkobierców kompozytorów.
Wyjątkowa antologia muzyczna dla wszystkich, którzy kochają kino.
Właściwie same hity: „Star Trek”, „Rambo”, „Masada”, „Air Force One”, „Chinatown”, wreszcie horror „Omen” (Oscar).
Esencja hollywoodzkiego pisania na duże składy orkiestrowe, tematy pełne przepychu, dynamiki, barwy, czyli to, co kino akcji i kino historyczne lubią najbardziej. Ale Goldsmith (1929-2004), mimo że pozostał mistrzem orkiestracji, lubił nowinki techniczne. W muzyce do „Omenu” dla podkreślenia atmosfery grozy dołożył do orkiestry takie instrumenty jak szofar czy serpent, a klasyczne wykorzystywał w nietradycyjny sposób. W latach 80. zakochał się w syntezatorach i systemie Midi. Odwoływał się także do muzyki etnicznej. Wciąż poszukiwał, choć słynął z potężnych brzmień, które na lata zdefiniowały amerykańską produkcję.
Funkcją ścieżki dzwiękowej jest rozszerzenie obrazu (…) Dla mnie najważniejszą rzeczą dotyczącą muzyki jest jej znaczenie.
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2010 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | DIGIBOOK |
Kraj | Zagraniczna |