Contact
19 września 2017Bulldozer
21 września 2017Killed By Deathrock Volume Two
88.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Brak w magazynie
Po tym jak początkowy wybuch zespołów punkrockowych wywarł wrażenie na młodzieży końca lat 70-tych, szybko pojawiły się podgatunki. Niektórzy woleli szybszą, głośniejszą agresję hardcore'u, inni kanciastą taneczność post-punka, jeszcze inni surowe i bardziej osobiste domowe brzmienie DIY, i tak dalej. Patrząc wstecz wśród i pomiędzy tymi gatunkami, rozpoznajemy teraz różne mieszanki punka, post-punka, goth rocka, industrialu i DIY jako "deathrock". W 2014 roku Sacred Bones Records zapoczątkowało serię Killed By Deathrock, aby udokumentować całą scenę zespołów, które nie doczekały się jeszcze odpowiedniego uznania. To jest właśnie druga część tego tomu.
Wątek, który trzyma te grupy razem jako zespoły deathrockowe, sprowadza się do ich chęci, a czasem przymusu ujawniania i eksplorowania ciemniejszej strony ich psychiki. Nocne, przesiąknięte dreszczami fatalizmu, rozpaczy i horroru, zakorzenione były w tej wzniosłości, którą można znaleźć na obrzeżach gatunku horroru, tak jak to sławił Edgar Allan Poe – obrzeżach, które rozkoszowały się nieszczęściem i otwarcie uznawały nieuchronny koniec każdego ludzkiego życia.
Killed by Deathrock Vol. 2 otwiera maniakalny, napędzany klawiszami hymn Gatecrashers "Spectator", pierwszy utwór z 7-calowej EPki Desillusioned z 1980 roku. Middle Class rozpoczął działalność od wydania tego, co wielu uważa za pierwszą płytę hardcore punk: debiutanckiej EPki "Out of Vogue" z 1978 roku. Basista Mike Patton był producentem takich zespołów jak Adolescents i Minutemen. Do 1984 roku Middle Class ewoluował od swoich szybkich początków do ciemniejszego, bardziej powolnego stylu, reprezentowanego tutaj przez utwór "A Skeleton At The Feast" z wydanego w 1982 roku LP Homeland. ADS, grupa z tej samej duńskiej sceny co Gatecrashers, oferuje ostry "Waiting for the War", z ich rzadkiego splitu 7" z 1982 roku z City-X, który przenosi społecznie świadome i satyryczne ukąszenie punk rocka o jeden nihilistyczny krok dalej. Wirujący koszmar zanurzonych w pogłosie gitar rozpoczyna chrapliwy "Whiplash" brytyjskiego darkwave'owego zespołu Veda, w którym występuje Cam Campbell, członek Sex Gang Children. Singiel z 1987 roku, z którego pochodzi, był jedynym i niepowtarzalnym wydawnictwem Vedy. Inny brytyjski zespół Skeletal Family rozpoczął płodną karierę w 1983 roku. Ich utwór "Promised Land" jest doskonałą wizytówką poszarpanego stylu gitarzysty Stana Greenwooda, jak również potężnego wokalu Ann Marie Hurst.
Ponury "The Freedom Curse" brytyjskiej gotycko-rockowej grupy Flowers for Agatha był jak najbardziej godny radiowego rozgłosu, który niestety nie został osiągnięty. Utwór pojawił się na wydanej w 1985 roku EP-ce zespołu o tej samej nazwie. "Dark Spirits" to wyróżniający się utwór deathrockowców z Los Angeles, Red Temple Spirits, wydany przez legendarną wytwórnię Fundamental. Independent Project Records wydało później w 2013 roku obszerną antologię materiału grupy. Pędząca post-punkowa obskurność, jaką jest "What's Wrong Yvette" prawie nieznanego zespołu z Denver, Crank Call Love Affair, pochodzi z ich jedynej płyty, wydanego własnym sumptem 7-calowego singla o tej samej nazwie. Belgijska Red Zebra – obecnie znana jako EX-RZ – prezentuje swoją surową, zaraźliwą markę nowej fali w postaci tytułowego utworu z ich debiutanckiej 7-calowej EPki "I Can't Live In A Living Room" z 1980 roku. Koledzy z Belgii Vita Noctis uzupełniają kompilację swoją senną, nagraną na kasetę balladą "Hade", pochodzącą z wydanej w 1984 roku własnym sumptem taśmy "In The Face Of … Death".
Tracklista
A1 Gatecrashers – Spectator 01:51
A2 Middle Class – A Skeleton at the Feast 04:17
A3 ADS – Waiting for the War 03:57
A4 Veda – Whiplash 04:10
A5 Skeletal Family – Promised Land 04:50
B1 Flowers for Agatha – The Freedom Curse 05:45
B2 Red Temple Spirits – Dark Spirits 04:18
B3 Crank Call Love Affair – What's Wrong Yvette 05:06
B4 Red Zebra – I Can't Live in a Living Room 02:51
B5 Vita Noctis – Hade 03:04
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2016 |
Dźwięk | STEREO |
Compilation | YES |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Gramatura | 140 GRAM / 12" |
Bonus | Middle Class, ADS, Vera, Skeletel Family, Flowers For Agatha, Red Zebra… |
Comments | Part 2 in a series of rare cuts of '80s deathrock and post-punk. Inc. a fold-out poster by A.Heir |
Includes download co | YES |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Gatecrashers – Spectator00:01:51
- A 2. Middle Class – A Skeleton at the Feast00:04:17
- A 3. ADS – Waiting for the War00:03:57
- A 4. Veda – Whiplash00:04:10
- A 5. Skeletal Family – Promised Land00:04:50
- B 1. Flowers for Agatha – The Freedom Curse00:05:45
- B 2. Red Temple Spirits – Dark Spirits00:04:18
- B 3. Crank Call Love Affair – What’s Wrong Yvette00:05:06
- B 4. Red Zebra – I Can’t Live in a Living Room00:02:51
- B 5. Vita Noctis – Hade00:03:04
Może spodoba się również…
-
Dariusz Kozakiewicz – Krokodyl – 50Lat Na Scenie
38.00 zł2CD, Digipack, Test, Anna Jantar, Perfect, Dariusz Kozakiewicz, Natalia Sikora, Patrycja Markowska, Marek Piekarczyk, Świadectwo Dojrzałości, Breakout, Air Condition, Ryszard Rynkowski,
Grzegorz Markowski, Wojciech Korda, Homo Twist, Supergrupa, Marzena Ugorna.