The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015High Places
50.00 zł
CD, Ecopack
Pozostało tylko: 5
High Places to Mary Pearson i Rob Barber. Mary i Rob poznali się, gdy Mary kończyła studia muzyczne na kierunku fagot, a Rob pracował w sztuce wizualnej, ucząc litografii i akwaforty w szkole artystycznej. Oboje występowali w tym czasie jako muzycy solowi. Późną wiosną 2006 roku Mary przeniosła się z Michigan do Nowego Jorku, a wkrótce potem oboje zaczęli współpracować pod nazwą High Places. Nazwa odnosi się do miejsca, w którym ma się lepszy punkt widzenia i można uzyskać szerszą perspektywę; odnosi się do miłości do gór, dachów i oczywiście metaforycznych "wysokich miejsc". Duet ma "wykwintny trupi" styl pisania piosenek, gdzie wymieniają się pomysłami tam i z powrotem, kwestionując wzajemnie swoje oczekiwania, popychając piosenki do nowych miejsc, lub bardziej trafnie, nowych wysokości. Zaczęli od wydania kilku singli i dodania utworów na kilka kompilacji. Te wczesne i zróżnicowane prace zostały zebrane i wydane w lipcu 2008 roku jako 03/07-09/07 przed trasami z Deerhunter i No Age.
Od momentu powstania, High Places stworzył charakterystyczne brzmienie, wykorzystując ciężkie, basowe, ale wyraziste bity, leniwe melodie wokalne, synkopowane linie rytmiczne wykonywane na ludowych instrumentach perkusyjnych, duety gitarowe przekształcone w przetworzone sample i linie perkusyjne stworzone z manipulacji przedmiotami domowymi. Piosenki są rozbudowane i płynne, a jednocześnie zwięzłe. Ogólnie rzecz biorąc, kompozycje są ustalone i pewne. High Places skłania się bardziej ku temu co organiczne niż elektroniczne, a ta naturalna estetyka dodaje nagraniom ciepła i intymności.
Na żywo, zespół tworzy swoje warstwowe nagrania z Mary śpiewającą i jednocześnie manipulującą swoim wokalem za pomocą różnych pedałów delay i reverb, grając jednocześnie na perkusji, rejestratorach, tworząc i kontrolując różne pętle. Rob obsługuje perkusję wyzwalając różne dźwięki perkusyjne za pomocą swoich padów, jak również grając na perkusji ręcznej, drewnianych klockach z mikrofonami kontaktowymi i śpiewając kilka ambientowych wokali. Samodzielny debiut High Places został nagrany przez Roba i Mary w ich mieszkaniu w brooklyńskiej dzielnicy Fort Greene pomiędzy styczniem a majem 2008 roku. Do nagrania albumu użyli szerokiej gamy instrumentów, od bardziej tradycyjnych: 12-strunowej gitary, banjo, shakerów i grzechotek, basu, dzwonków i kalimby, po pomysłowe: plastikowe torby, miski do mieszania, drewniane bloki i inne zwykłe przedmioty domowego użytku. Album ma kontemplacyjny i organiczny ton liryczny podkreślony przez tematykę dobra przejawiającego się w naturze, trudu i cudowności jako konieczności ludzkiego istnienia i rozwoju. Dodatkowo, idea dojrzewania i rozwoju jest podkreślona przez powtarzające się wzmianki o drzewach i ich rozłożystych, otulających gałęziach. Rob stworzył dzieło High Places używając zdjęć zrobionych przez obu członków zespołu. Obrazy są zaczerpnięte z natury, ale wszystkie mają subtelny, mistyczny, "złoty" motyw, pasujący do powtarzających się tematów albumu. Najlepiej podsumowują to słowa "Gold Coin", piosenki zainspirowanej "Prorokiem" Kahlila Gibrana:
Ocean jest twoim własnym-bogiem
Słońce jest twoim własnym-bogiem
Bóg jako powietrze
Część ciebie jest człowiekiem
Część ciebie to Bóg-ja.
Reszta to tylko potykanie się we mgle.
Tracklista
1. The Storm 02:48
2. You In Forty Years 01:28
3. The Tree With the Lights In It 02:41
4. Vision's the First… 03:37
5. Gold Coin 03:46
6. Papaya Year 01:38
7. Namer 04:00
8. Golden 02:51
9. A Field Guide 03:58
10. From Stardust to Sentience 03:32
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | ECOPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. The Storm00:02:48
- 2. You In Forty Years00:01:28
- 3. The Tree With the Lights In It00:02:41
- 4. Vision’s the First…00:03:37
- 5. Gold Coin00:03:46
- 6. Papaya Year00:01:38
- 7. Namer00:04:00
- 8. Golden00:02:51
- 9. A Field Guide00:03:58
- 10. From Stardust to Sentience00:03:32