Sklep

Life Is Peachy
18 lipca 2022
Escapology
25 lipca 2022

Everything Will Change (Original Motion Picture Soundtrack)

68.00 

CD, Digipack

Na stanie

SKU: 0634457090453 Kategorie: , Tag:
artysta: Gary Marlowe
wydawnictwo: Denovali Records
numer katalogowy: DEN373

O FILMIE: Kiedy żywa legenda, jaką jest Wim Wenders ("Paris, Texas"; "The Million Dollar Hotel"; "Buenavista Social Club"), decyduje się wystąpić w filmie jako przyszła wersja samego siebie, musi być w tym coś wybitnego. Pomysł na film jest genialny: Widzimy nasze czasy oczami naszych wnuków, wiele lat do przodu. Za pomocą bajki, przebranej za dokument z przyszłości, rozumiemy, że epoka, którą tak bardzo krytykujemy, w rzeczywistości będzie postrzegana jako stare dobre czasy. Prawdziwy otwieracz oczu. Rzadko kiedy niszczące skutki zmian klimatycznych i masowego wymierania są lepiej wyjaśnione. Reżyserem jest Marten Persiel, który zdobył Berlinale Perspektive 2014 swoim uznanym i kontrowersyjnym "This Ain't California".

 

O MUZYCE: Gary Marlowe zaczął grać na fortepianie w wieku czterech lat, stał się cudownym dzieckiem syntezatorów i cenionym "synth god", dzielił scenę z Iggy Popem i The Ramones, stał się autorem przebojów nr 1 i producentem zdobywającym złote płyty. Jest oficjalnym artystą Steinwaya i zdobył wiele międzynarodowych nagród za swoje partytury filmowe, które łączą syntezatory, fortepian, elektronikę i orkiestrę, aby stworzyć nieoczekiwane, pięknie ludzkie światy dźwiękowe.

 

Marlowe trafił na "Everything Will Change" prawdopodobnie przez przeznaczenie. Znalazł w sieci fragment streszczenia, był całkowicie zafascynowany pomysłem, by opowiedzieć politycznie istotną historię o naszych czasach z perspektywy przyszłości i udało mu się namierzyć reżysera, który to napisał. Kiedy Marten Persiel i Gary Marlowe spotkali się po raz pierwszy, nosili niemal identyczne kapelusze i okazało się, że obaj są kochającymi naturę surferami. Wielkie uśmiechy.

 

Przejdźmy do studia nagraniowego Ultra Violet Recording, położonego w Alpach. Z dala od szalejących tłumów, kompozytor i reżyser najpierw jeździli razem na snowboardzie, a potem stworzyli muzyczną koncepcję filmu. Jaki jest dźwięk przyszłości? Pomysł polegał na zbudowaniu świata dźwięków w oparciu o ogromną kolekcję bardzo rzadkich syntezatorów i organów elektrycznych Marlowe'a z lat 60-tych i 70-tych, aby wnieść do filmu analogowy, dziwnie znajomy element, kształtując świat, który jest nowy, odważny i futurystyczny, ale pozostaje ciepły i emocjonalny, stworzony przez ludzi. Ten ludzki element jest częścią ogólnego nawyku Marlowe ́a, by grać i nagrywać wszystko na żywo. Nawet reżyser był zaskoczony, gdy zobaczył go grającego ręcznie ultraszybkie sekwencje i arpeggia, które normalnie zostałyby zaprogramowane w komputerze. To radykalne posunięcie naprawdę pomogło w opowiedzeniu historii. "Lubię wykorzystywać swoje własne, osobiste wady i niedoskonałości, aby słuchacze mieli poczucie, że moją muzykę gra człowiek, a nie maszyna" – mówi kompozytor.

 

Wybór instrumentów był kluczowy dla podniesienia ogólnego wrażenia z filmu. W filmie pojawiły się niemal mityczne organy, takie jak Farfisa Compact Duo Deluxe (używana niegdyś we wczesnym Pink Floyd) czy Philicorda, oba wyprodukowane w 1967 roku, a także ikony syntezatorów vintage, jak Minimoog, Arp Solina czy monstrualny Oberheim OB-8. Aby wspomóc narrację, Gary Marlowe zintegrował nową estetykę dźwiękową w dramaturgii muzycznej filmu, korzystając z pomocy zespołów badawczych takich producentów jak Arturia we Francji, czy Modal Electronics z Bristolu, którzy dostarczyli artyście zupełnie nowe instrumenty, aby stworzyć hipnotyzujące dźwięki, których żadna publiczność nigdy wcześniej nie słyszała.

 

Aby zmaksymalizować jakość akustyczną, Marlowe wezwał jednego ze swoich ulubionych inżynierów miksujących, aby wspólnie sfinalizować partyturę. Hans-Martin "HM" Buff, dawniej osobisty inżynier Prince'a, ponownie dołączył do kompozytora, aby starannie zmiksować wszystkie te cudowne, delikatne lub grzmiące dźwięki w ekscytujący muzyczny krajobraz. Pejzaż kruchej przyszłości, której zdefiniowanie jest wciąż w naszych rękach.

 

Tracklista

1 End of an Era 3:02

2 A Fellowship of Rebels 4:43

3 Fairytale Suite 3:22

4 The Journey 2:10

5 Eden 2:19

6 Extinction Pt 1-4 7:25

7 El Palmar 1:14

8 Dark Motor 2:05

9 The Ocean Says 3:36

10 Bat Shit Crazy (Ode To Vangelis Papathanassiou) 2:34

11 Time Travel (Chapeau To Alan Silvestri) 0:39

12 Sharing the House 3:46

13 Our Consciousness 3:40

14 Monologue 3:14

Rok wydania

Nośnik

Nośnik [ilość]

1

Rodzaj wydania

ORIGINAL

Rok nagrania

2022

Dźwięk

STEREO

Opakowanie

DIGIPACK

Kraj

Zagraniczna

Tracklista

  • 1. End of an Era00:03:02
  • 2. A Fellowship of Rebels00:04:43
  • 3. Fairytale Suite00:03:22
  • 4. The Journey00:02:10
  • 5. Eden00:02:19
  • 6. Extinction Pt 1-400:07:25
  • 7. El Palmar00:01:14
  • 8. Dark Motor00:02:05
  • 9. The Ocean Says00:03:36
  • 10. Bat Shit Crazy (Ode To Vangelis Papathanassiou)00:02:34
  • 11. Time Travel (Chapeau To Alan Silvestri)00:00:39
  • 12. Sharing the House00:03:46
  • 13. Our Consciousness00:03:40
  • 14. Monologue00:03:14