Furia
17 czerwca 2015Anti-G Presents Kentje’sz Beatsz
43.00 zł
CD, Jewel Case
Pozostało tylko: 4
Na imprezie pod koniec lat 80. w Hadze lokalny DJ o imieniu DJ Moortje przypadkowo puścił dancehallową dwunastocalówkę z prędkością 45 obrotów na minutę, wywołując chaos wśród publiczności. Nie był to rodzaj negatywnego hejtowania, które ma miejsce, gdy płyta zostanie pominięta, ale rodzaj podekscytowania, które ma miejsce, gdy ruch został zapoczątkowany. Ten piękny błąd zaowocował Bubbling, kulturowym wyrazem imigrantów z Antyli Holenderskich i Surinamu, gatunkiem, który szturmem zdobył te społeczności w Holandii w latach 90-tych. Eksportowe jamajskie riddimy, takie jak Fever Pitch i Bam Bam, były podwójne i w połowie taktowane, a Cutty Ranks z jednej strony brzmiał jak wiewiórka w wieku przedpokwitaniowym, a z drugiej jak zły dupek. Jego brzmienie zapożyczało niewolnicze rytmy z Curacao (skąd pochodził DJ Moortje), tworząc nowy karaibski styl muzyczny w Europie, który działał równolegle do londyńskiej sceny Jungle.
To podekscytowanie ostatecznie opadło w Holandii, a Dutch House stał się dominującym gatunkiem pod koniec 2000 roku. Było więcej pieniędzy do zarobienia i większe imprezy do zagrania, gdy muzyka nie składała się z podbitego dancehallu, a bubbling stał się zarezerwowany wyłącznie dla czarnych i latynoskich tłumów, zwłaszcza nastolatków. House w Holandii był jednak pełen karaibskich wpływów i ostatecznie nowe pokolenie DJ-ów stało się pionierami nowego brzmienia, znanego jako Bubbling House. Grupa kuzynów, DJ-ów Shaun-D, Master-D, Daycard i Deschuurman, którzy kochali holenderski house, ale nie mogli otrząsnąć się z jego tradycji, stworzyła nowe brzmienie z hiper syntezatorami Fruity Loop na wysokich bębnach Dem Bow. Dźwięk ten można było znaleźć na całym Youtube i regionalnych portalach społecznościowych, w ten sam sposób, w jaki reszta globalnej młodzieży rozpowszechniała swoją muzykę od Chicago po Luandę.
Anti-G a.k.a. Kentje'sz Beatsz, 18-letni producent z miasta Delft w południowej Holandii, należy do pokolenia Bubbling House, ale jego muzyka często sięga do innych dziedzin. Podobnie jak wielu jego rówieśników, czerpie z popularnych stylów czarnych i latynoskich społeczności Holandii: Bubbling, Reggaeton, holenderski i amerykański Hip-Hop oraz House i ładuje te wpływy do Fruity Loops na swoim komputerze. Często skutkuje to wszystkimi tymi gatunkami upchniętymi w 3 minutach dźwięku, choć od czasu do czasu wyróżnia jeden z nich. Atmosfera jest zimna i industrialna, w przeciwieństwie do brzmienia stworzonego przez producentów UK Grime, ale z polirytmami, które kołyszą się jak Funky House. Jego utwory często nie mogą się zdecydować, czy są przeznaczone na rave, czy na rapowy show, ale ostatecznie brzmią jak ścieżka dźwiękowa do kogoś, kto został dźgnięty w kosmosie.
Anti-G Presents "Kentje'sz Beatsz" to zbiór materiałów powstałych w latach 2009-2010, ukazujący wszystkie oblicza jego twórczości. Bubbling Cause Trouble i Crack The Glass! nawiązują do obecnej sceny klubowej Holandii, podczas gdy utwory takie jak Reggaeton Man! są jego własnymi zmutowanymi riddimami Dem Bow. To podróż przez holenderskie portale społecznościowe, takie jak Hyves, i przykład eksperymentowania z obecną cyfrową młodzieżą społeczności Surinamu i Antyli w Holandii. Te bębny mogą pochodzić z Karaibów, ale syntezatory należą do stacji kosmicznej.
Tracklista
- 1. OepSs Te Hard!
- 2. Freak it out
- 3. Craazy Shit
- 4. Bubbling Cause Trouble
- 5. Inspiration Meets Bubbling
- 6. King Off Speakers
- 7. Its Just Fresh Hiphop
- 8. Crack The Glass!
- 9. THE FUCKING ERROR!!!!!!!
- 10. Full Up
- 11. Trille Tot Je doodvall!
- 12. Turn the hiphop on
- 13. A Hype up System
- 14. Pump Up!
- 15. Reggeaton Man!
- 16. Instrumentals Reggeaton