The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Air Museum
53.00 zł
CD, Ecopack
Na stanie
Mountains to Brendon Anderegg i Koen Holtkamp, dwaj dźwiękowi odkrywcy, których długa historia, wspólna filozofia i miłość do rzeźbienia dźwięku zaowocowała jednymi z najgęstszych warstw i błogiej muzyki stworzonej w ostatnim czasie. Duet znany jest z zacierających się granic pomiędzy akustycznym instrumentarium a elektroniką. Ich debiutanckie wydawnictwo Choral, wydane przez Thrill Jockey, zostało powszechnie docenione przez krytyków, sprzedane w trzech nakładach LP i stało się jednym z najlepiej sprzedających się wydawnictw w 2009 roku, co jest niezwykłym osiągnięciem.
Air Museum jeszcze bardziej zaciera granice między muzyką akustyczną a elektroniczną, nie rezygnując z melodii czy delikatności swojego brzmienia. Jest to album pierwszych sukcesów. To pierwszy album, na którym instrumenty akustyczne nie zostały przetworzone przez komputer. Zamiast tego, przetwarzanie instrumentarium (gitara akustyczna i elektryczna, wiolonczela, akordeon, fortepian, bas itp.) odbywało się za pomocą różnych pedałów, syntezatorów modułowych i innych technik analogowych. Chociaż instrumenty akustyczne zostały wykorzystane w szerokim zakresie, album przejawia się dźwiękowo jako najbardziej "elektroniczny" z dotychczasowych. Air Museum to także ich pierwsza płyta, która powstała w studio. Praca w studio poszerzyła możliwości zespołu, dając więcej miejsca na eksperymenty. Podczas gdy większość albumu została nagrana w czasie rzeczywistym z niewielką edycją, zespół skorzystał z możliwości wykorzystania studia jako instrumentu, inwestując wiele czasu w dostosowanie swojego podejścia do postprodukcji. Air Museum zostało nagrane w Telescope Recording, na Brooklynie w Nowym Jorku, pomiędzy grudniem 2010 a styczniem 2011 roku, z wyjątkiem "Blue Lanterns On East Oxford", który został nagrany w Filadelfii wiosną 2010 roku i "Live At The Triple Door", edycji występu na żywo, który miał miejsce w Seattle podczas Decibel Festival w 2009 roku.
Od powrotu z europejskich i amerykańskich tras dla Choral, Mountains koncentruje się na montażu nowych systemów do tworzenia i wykonywania bez użycia komputera. Air Museum jest pierwszym rezultatem tych starań. W mniejszym stopniu opiera się na długich linearnych crescendach, skupiając się bardziej na rytmicznym współgraniu i dynamicznych zmianach. Podobnie jak poprzednie prace, zachowuje energię i ekspansywność zrodzoną z improwizacji.
Mountains przyjmuje również nowe podejście do swoich występów na żywo, wykorzystując wiele technik, które opracowali podczas pracy nad Air Museum. Na potrzeby nowego koncertu Mountains stworzyli patch, który umożliwi ich elektronice synchronizację w różnych momentach, tak więc podczas gdy muzycy reagują na siebie nawzajem, przy odpowiednich parametrach, maszyny również mogą reagować na siebie nawzajem.
Poprzez swoje wielotekstowe i subtelnie zmieniające się podejście, Mountains zebrał wiele pochwał zarówno od publiczności, jak i krytyków. "Holtkamp i Anderegg tworzą muzykę ludową XXI wieku – zanurzoną w estetyce nowoczesnej technologii, ale zachowującą bardzo naturalne, przystępne brzmienie. Absolutnie wspaniała muzyka" (Boomkat).
Tracklista
1. January 17 05:11
2. Thousand Square 05:19
3. Newsprint 04:52
4. Sequel 07:28
5. Blue Lanterns on East Oxford 05:29
6. Backwards Crossover 07:01
7. Live at the Triple Door 08:18
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rok nagrania | 2009-2011 |
Opakowanie | ECOPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. January 1700:05:11
- 2. Thousand Square00:05:19
- 3. Newsprint00:04:52
- 4. Sequel00:07:28
- 5. Blue Lanterns on East Oxford00:05:29
- 6. Backwards Crossover00:07:01
- 7. Live at the Triple Door00:08:18