Godzina Krzywd
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Ta
50.00 zł
CD, Jewel Case
Pozostało tylko: 3
TA powstał w maju 2001 roku w należącym do zespołu National Recording Studios (NRS) w Waszyngtonie. Zespół spędził sześć miesięcy na pisaniu, nagrywaniu i demo. Po dopracowaniu utworów podczas koncertów jesienią tego roku, album został ponownie nagrany niemal w całości. Zespół udoskonalił ideę "totalnej kontroli" bez praktycznie żadnej pomocy z zewnątrz na swoich poprzednich nagraniach, zdecydował, że nadszedł czas na zmianę. Zgodnie z teorią, że prawdziwa miłość to odpuszczanie, Trans Am zrzekł się kontroli nad albumem, pozwalając inżynierowi Jonathanowi Kreinikowi na niemal całkowitą autonomię w miksowaniu albumu. Powstałe w ten sposób czternaście utworów zawiera elementy New Order, Midnight Star, Funk Carioca, George McRae i The Cars (widoczne w niektórych momentach), ale są one popychane do punktu topnienia przez nadużywanie studyjnej magii i agresywne miksy.
Podczas nagrywania płyty często używano sformułowania "album imprezowy". Zespół celowo postawił sobie za cel uczynienie z "re cord" zabawy dla siebie i tych, którzy zetknęli się z jego zawartością. Tradycyjny arsenał Trans Am składający się z nasączonych piwem i prawie zniszczonych analogowych klawiatur i automatów perkusyjnych został na tym albumie wzmocniony przez nowszą, bardziej wszechstronną technologię. TA zawiera również największą ilość zróżnicowanych dźwięków klawiszowych, jakie kiedykolwiek znalazły się na nagraniu Trans Am. Technologia midi, przełom wczesnych lat 80-tych, została użyta po raz pierwszy w celu utrzymania tanecznego groove'u. Oczywiście jak można się spodziewać na płycie Trans Am gitary krzyczą, saksofony szybują, basy dudnią. Jednak najbardziej dramatycznym dodatkiem na TA jest ludzki głos. Dawniej całkowicie instrumentalny, TA zawiera wokale we wszystkich utworach poza dwoma.
Zgodnie z zasadą laissez-faire przy nagrywaniu płyty, zespół zwrócił się również o pomoc do projektantki Alison Childs, której dano wolną rękę przy tworzeniu koncepcji graficznej. Czerpiąc inspirację z "Power" Ice-T i okładek Master P i Kool Keitha, zespół chciał się dobrze bawić. Czternastogodzinna sesja zdjęciowa, niemalże niekończące się poszukiwania duszy i konsulacje na wysokim szczeblu z Alison były niezbędne do stworzenia grafiki, która pokryje najbardziej ambitne przedsięwzięcie zespołu do tej pory. Logo TA jest zarówno w stylu Daft Punk, jak i celowo poszarpane, przywodzące na myśl Judas Priest i liczne metalowe odniesienia na czarnym tle – zdecydowanie inspirowane metalem, są cechami charakterystycznymi dla Trans Am, które doceniają wszystko co hard rockowe i kiczowate. Nathan zauważa, że choć "nie jest to hołdowanie czy wyśmiewanie się wyłącznie, to jest to zabawne. To jest zabawne. To o wiele lepsze niż te cholernie nudne okładki albumów, które produkują zespoły typu Nickleback". Ładnie powiedziane. Przybywający świeżo na 2002 rok TA jest stworzony dla jutra, gotowy na dziś i nie boi się zmierzyć z wczorajszym dniem, czy to 1980 czy 1970. Nie przegapcie swojej szansy, bo wasza obecność jest wymagana w Heavy Metalowej Dyskotece.
Tracklista
1. Cold War 04:16
2. Molecules 03:03
3. Run With Me 03:48
4. Bonn 02:55
5. Basta 01:36
6. Different Kind of Love 03:42
7. You Will Be There 03:12
8. Derek Fisher 00:32
9. Party Station 03:56
10. Positive People 03:53
11. Afternight 04:34
12. C Sick 05:13
13. Feed On Me 03:33
14. Infinite Wavelength 03:37
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | JEWEL CASE |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Cold War00:04:16
- 2. Molecules00:03:03
- 3. Run With Me00:03:48
- 4. Bonn00:02:55
- 5. Basta00:01:36
- 6. Different Kind of Love00:03:42
- 7. You Will Be There00:03:12
- 8. Derek Fisher00:00:32
- 9. Party Station00:03:56
- 10. Positive People00:03:53
- 11. Afternight00:04:34
- 12. C Sick00:05:13
- 13. Feed On Me00:03:33
- 14. Infinite Wavelength00:03:37