The Infected Mass
15 września 2017Targ Mięsny
18 września 2017Selfless
115.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, 180g Black Vinyl, MP3
Brak w magazynie
Joni Void to nowy pseudonim producenta Jean'a Cousin'a – znanego wcześniej na Soundcloud, Bandcamp i innych internetowych społecznościach jako Johnny Ripper. Muzyk samouk, który tworzył utwory od 14 roku życia i mieszkał w Lille we Francji, Cousin przeprowadził się do Montrealu w 2012 roku, aby studiować film. Zanurzył się w żyznej miejskiej scenie DIY/loftowej i w wyniku gwałtownej transformacji z zamkniętej w sypialni/wirtualnej persony stał się bardzo zaangażowanym organizatorem i wykonawcą. Od 2011 roku Cousin wydał własnym sumptem kawalkadę oryginalnych albumów i remiksów; Selfless to jego debiutanckie wydawnictwo w wytwórni płytowej.
Najwcześniejsze płyty Cousina, nagrane będąc jeszcze nastolatkiem, łączyły fortepian i nagrania terenowe, inspirowane filmowymi ścieżkami dźwiękowymi Jona Briona, Philipa Glassa i Yanna Tiersena oraz światem sampli jak Boards Of Canada, The Books, Four Tet i Burial. Rosnąca obsesja na punkcie mikropróbkowania, kompozycji aleatorycznej, historii kina oraz technik foley i montażu dźwięku filmowego – wraz z coraz aktywniejszą praktyką remiksowania i tworzenia bitów – sprawiła, że muzyka Cousina rozkwitła w fascynujący sposób. Co być może najważniejsze, Cousin obecnie konstruuje swoje utwory w całości ze znalezionych źródeł i dąży do tego, by nie "grać" niczego. Jego osobista bohaterka Delia Derbyshire (White Noise; wczesne lata BBC Radiophonic Workshop) ugruntowała jego zaangażowanie w tworzenie musique concrète avant-popu inspirowanego tymi pionierami analogowej taśmy (choć obecnie wykorzystującymi bardziej dostępne narzędzia cyfrowe).
Selfless to eksploracja katharsis i ucieczki z uwięzi subiektywności i solipsyzmu, kierowana przez Cousina wyrzekającego się jakiegokolwiek "oryginalnego" grania czy nagrywania własnych utworów, a jednocześnie celebrująca intymną wspólnotę i inter-subiektywność poprzez pozyskiwanie prywatnych nagrań głosowych od bliskich przyjaciół: Natalie Reid recytuje swój własny wiersz na hipnotycznym "Observer (Natalie's Song)"; Ogun Afariogun (aka Tide Jewel) wniósł freestyle'owy rap nagrany i przesłany telefonicznie na "Yung Wether (Ogun's Song)"; Ayuko Goto (aka Noah) dostarczyła plik dźwiękowy szeptów na "Empathy (Ayuko's Song)"; "Disassociation (Kyla's Song)" jest w całości zbudowany z wokali Kyli Brooks (aka Nag). Reszta z 12 utworów na albumie eksploruje gamę strategii, począwszy od teksturowego, pozbawionego bitów, inspirowanego Satiem otwierającego "Song Siènne", poprzez pulsujące ambientowo-industrialne techno "Cinema Without People" i "Abjection", aż po kinetyczną, zdekonstruowaną IDM-elektronikę "Aesthetics Of Disappearance" i "Agnosia".
Selfless jest pełen wyróżniających się utworów, które działają w oderwaniu od siebie, ale także tworzą cudownie złożony, spójny i przekonujący album eksperymentalnej plądrofonii. Joni Void prezentuje debiutancki album, który równoważy swobodnego ducha samplowanej muzyki z konceptualną, emocjonalną i stylistyczną specyfiką poszczególnych utworów, z doskonałym skutkiem.
Tracklista
A1 Song Sienne 5:40
A2 Observer (Natalie's Song) 3:26
A3 Doppler 2:00
A4 Empathy (Ayuko's Song) 4:08
A5 Aesthetics of Disappearance 4:05
A6 Désolé (Pardon the Interruption) 1:00
B1 Cinema Without People 4:45
B2 Yung Werther (Ogun's Song) 5:40
B3 Abjection 4:29
B4 Disassociation (Kyla's Song) 5:02
B5 Agnosia 4:50
B6 Deaf (No More Songs) 1:00
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2017 |
Dźwięk | STEREO |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Gramatura | 180 GRAM / 12" |
Comments | Constructed and assembled by Jean Cousin. Mastered by Ryan Morey at Ryebread. |
Bonus | POSTER |
Includes download co | YES |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Song Sienne00:05:40
- A 2. Observer (Natalie’s Song)00:03:26
- A 3. Doppler00:02:00
- A 4. Empathy (Ayuko’s Song)00:04:08
- A 5. Aesthetics of Disappearance00:04:05
- A 6. Désolé (Pardon the Interruption)00:01:00
- B 1. Cinema Without People00:04:45
- B 2. Yung Werther (Ogun’s Song)00:05:40
- B 3. Abjection00:04:29
- B 4. Disassociation (Kyla’s Song)00:05:02
- B 5. Agnosia00:04:50
- B 6. Deaf (No More Songs)00:01:00