The Resurrectionists & Night Rider
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Golden Worry
53.00 zł
CD, Ecopack
Na stanie
Thank You może pochodzić tylko z jednego miasta, w jednym momencie. Podobnie jak Cleveland Pere Ubu i Manchester Joy Division, postindustrialne Baltimore służy jako jednoczesny plac zabaw, tor przeszkód i muza dla tego popisowego art-rockowego trio.
Jeffrey McGrath (wszystko), Michael Bouyoucas (wszystko) i Emmanuel Nicolaidis (wszystko) są weteranami zimnej ery, kiedy scena muzyczna Baltimore ledwo przekraczała nośność windy w magazynie. Rzeczy się zmieniły, a pilna kolizja rytmu, melodii i hałasu zespołu umieściła ich w kreatywnym centrum dzisiejszego renesansu Baltimore, dzieląc sceny i trasy z takimi zespołami jak Beach House (Sub Pop), Lungfish (Dischord), Celebration (4AD), Dan Deacon (Carpark), Zomes (Holy Mountain), Jason Urick i Future Islands (oba Thrill Jockey).
Założony w 2006 roku z oryginalną perkusistką Elke Wardlaw (która obecnie mieszka w Berlinie), Thank You wyrzeźbił nowe brzmienie czerpiąc inspirację z innowacyjnego post-punka This Heat i Swell Maps oraz polirytmicznego ataku The Ex i Dog Faced Hermans. Ich występy na żywo stały się materiałem na (żywą) legendę, napięcie i uwolnienie, które powoduje opadnięcie szczęki i pozostawienie organów w wibracji; ich nagrania, stworzone z takimi współpracownikami jak J. Robbins (Jawbox, Yeasayer, Ponytail i Mary Timony) i Chris Coady (Yeah Yeah Yeahs, Beach House, Gang Gang Dance, TV on the Radio), są istotnymi dokumentami najnowszej przyszłości w wykonaniu sześciu rąk i trzech zestawów zębów.
Pierwszy pełny album Thank You z nowym perkusistą Emmanuelem Nicolaidisem następuje po wydanej w 2009 roku, wyprzedanej 12" EPce "Pathetic Magic". Zespół, który niegdyś ograniczał swoje wokale do pomruków, chrząknięć i śpiewów, wszedł w kolejną fazę, dostarczając znakomitą kolekcję ambitnych rock-and-rollowych piosenek. Jednak Golden Worry odrzuca łatwe, hymniczne śpiewanki, zamiast tego zanurzając się w słownictwie krautrocka, post-punka, no-wave i noise'u, aby stworzyć coś, co jest jednocześnie najbardziej melodyjną i najbardziej agresywną płytą Thank You.
Mamy tu gitary, perkusję i wokal – ale także organy Vox z lat 60-tych, harmonijkę, mini-moog, harfę szczękową, sampler i wzmacniacze Fender Twin Reverb – wszystko to w służbie sześciu hipnotycznych utworów zbudowanego w Baltimore avant-rocka. Począwszy od pierwszych, szarpanych gitar otwierającego album "1-2-3 Bad" do triumfalnych świstów i pisków "Continental Divide" i zręcznie zdekonstruowanego instrumentalnego mostu w galwanizującym zamknięciu "Can't/Can", te piosenki są skomplikowane, ale natychmiastowe. Zaatakowany z ekstatyczną, zaciętą energią Thank You na żywo – a następnie udoskonalony w studio z uszami nastawionymi na dub, Eno, 20th Century classical i Konono No. 1 – Golden Worry jest nowym światem, w którym my słuchacze możemy się zatracić: dźwięk Baltimore w awangardzie, gdy wkraczamy w okres dwóch tysięcy lat.
Tracklista
1. 1-2-3 Bad 03:50
2. Birth Reunion 05:59
3. Pathetic Magic 04:26
4. Continental Divide 04:57
5. Strange All 05:19
6. Can't / Can 05:55
Tracklista
- 1. 1-2-3 Bad00:03:50
- 2. Birth Reunion00:05:59
- 3. Pathetic Magic00:04:26
- 4. Continental Divide00:04:57
- 5. Strange All00:05:19
- 6. Can’t / Can00:05:55