Poprawna Praca Serca
20 stycznia 2020Live In London
22 stycznia 2020Sing As The Crow Flies
45.00 zł
CD, Digipack
Pozostało tylko: 3
Sing As The Crow Flies to debiutancki album wokalny kompozytorek/wykonawczyń Laury Cannell i Polly Wright. Ponownie głos zagubionych, zapomnianych i ukrytych ludzi, którzy żyli, pracowali i kochali na przestrzeni wieków, pór roku, powietrza i bagien.
Sing as the Crow Flies to zestaw dziewięciu utworów wokalnych, które na nowo wyrażają wiejski krajobraz, otaczające trzcinowiska i bagna na granicy Norfolk i Suffolk. Dorastając po obu stronach rzeki Yare, ze wspólną miłością do tego obszaru, Laura Cannell i Polly Wright są muzyczkami, kompozytorkami i twórczyniami o głębokich korzeniach w bagnach i tradycjach tego wiejskiego obszaru. Obie mają za sobą różne muzyczne podróże, a swoją twórczość odkryły na początku 2019 roku dzięki różnym kontaktom i Instagramowi. Spotkały się, aby improwizować i rozpoczęła się przyjaźń i współpraca. Dając sobie kryteria używania tylko swoich głosów bez zasad i struktur. Kreatywnie obnażyły się i wyruszyły w podróż natychmiastowej kompozycji z przestrzenią na spontaniczną improwizację i jako reakcja na formalne szkolenie i instytucje ich równoległych wczesnych klasycznych środowisk.
Sfrustrowane brakiem kobiecych głosów w wiejskich pismach krajobrazowych wschodniej Anglii i dalej, duet zdecydował, że jeśli nie mogą odkryć głosów z przeszłości, mogą przyjąć teraźniejszość jako punkt wyjścia i dodać własne głosy, głosy i doświadczenia życia i pracy w środowisku wiejskim w XXI wieku, nie zawsze odwołując się do przeszłości, ale będąc obecnym teraz.
Muzyka jest tworzona za pomocą różnych środków, takich jak improwizacja heterofoniczna podobna do Psalmów z Wysp Lewis, wezwania i odpowiedzi inspirowane Hildegardą von Bingen oraz słowa z XVIII-wiecznego "Norfolk Garland, A Collection of the Superstitious Beliefs and Practices, Proverbs, Curious Customs, Ballads and Songs, of the People of Norfolk". Wraz z ich własnymi tekstami i bezsłownymi inwencjami album jest w całości improwizowany w ramach tej zupełnie nowej współpracy.
"Na końcu tej linii są głosy. Znajdują się wewnątrz kościoła Raveningham, nieco ponad 1000 metrów w linii prostej od miejsca, w którym stoisz. Wewnątrz kamiennych ścian XI-wiecznego kościoła dwie kobiety poruszają się, śpiewają, osobno i razem. Każda harmoniczna rozmowa jest improwizowana, poruszają się między kamieniem a drewnem, w świetle i cieniu, wołając i odpowiadając w skupieniu i poza nim.
Słychać kroki, ptaki i powietrze. Te nowe głosy są częścią wiejskiego krajobrazu, wykorzystują swoje otoczenie jako inspirację wraz z osobistymi tradycjami muzycznymi i folklorem. Odnajdują wspólny język, ich ojczysty język bagien, dwoje ludzi żyjących, pracujących i tworzących tutaj w XXI wieku. Sięgając do żył jak gałęzie, łącza i bagna. Prywatne głosy są budzone, a następnie ponownie kładzione na spoczynek".
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Rok nagrania | 2019 |
Dźwięk | STEREO |
Opakowanie | DIGIPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. One For The Rook One For The Crow00:02:16
- 2. Help Me To Salt Help Me To Sorrow00:03:19
- 3. Sing As The Crow Flies00:05:06
- 4. I Was Not Born In A Wood To Be Scared By An Owl00:02:12
- 5. Marsh Village Psalms00:02:05
- 6. All I Have I Give To Thee00:03:43
- 7. Sing As The Crow Flies Lullaby00:03:59
- 8. Marshland Banshees00:03:02
- 9. Revoicing Hraefns People00:04:55