Stay Close
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Mo7it Al-Mo7it
90.00 zł
LP, 12″, 33 1/3 RPM, Black Vinyl
Brak w magazynie
Jerusalem In My Heart (JIMH) to projekt, w którym współczesna muzyka arabska i elektroniczna przeplata się z projekcjami filmowymi na taśmie 16 mm i świetlnymi (de)konstrukcjami przestrzeni, badając relacje między muzyką, wizualizacjami, projekcjami i publicznością. Dotychczasowe występy JIMH odbywały się raz lub dwa razy w roku, a żadne dwa wydarzenia nie były takie same: konfiguracje obejmowały od solistów do 35 uczestników, z różnym stopniem teatralności scenicznej, z elementami filmowymi i wizualnymi, z wykorzystaniem wielu projekcji w celu stworzenia przestrzeni w ciągłym ruchu. Wokale JIMH i celowo wyolbrzymiona wrażliwość dźwiękowa były stałym wątkiem, ale ani muzyka, ani propozycje wizualne nigdy się nie powtarzały – jest to jeden z powodów, dla których JIMH przez osiem lat opierał się jakiejkolwiek oficjalnej dokumentacji lub ostatecznemu nagraniu projektu.
JIMH został założony w 2005 roku przez Radwana Ghazi Moumneha, Libańczyka, który spędził znaczną część swojego dorosłego życia w Quebecu i był stałym elementem montrealskiej społeczności muzyki niezależnej, począwszy od wczesnych lat jego działalności w różnych znaczących zespołach punkowych lat 90-tych, aż po niestrudzoną działalność w ostatniej dekadzie jako inżynier dźwięku, producent i współwłaściciel montrealskiego studia nagraniowego Hotel2Tango. Moumneh jest również aktywny na scenie muzyki eksperymentalnej w Bejrucie, gdzie spędza kilka miesięcy każdego roku. W skład JIMH wchodzi obecnie trio z francuskim muzykiem i producentem Jérémie Regnierem oraz chilijską artystką wizualną i filmowcem Maleną Szlam Salazar, której dwuletnia współpraca z Moumnehem zaowocowała współtworzeniem debiutanckiego albumu JIMH – Mo7it Al-Mo7it.
JIMH tworzy nowoczesną, eksperymentalną muzykę arabską, łącząc melizmatyczny śpiew w klasycznych stylach arabskich z kompozycjami elektronicznymi i współczesną produkcją elektroniczną. Album w równym stopniu podkreśla intymność i tempo narracji, na które pozwala skoncentrowane, celowe nagranie studyjne. W rezultacie powstał wyjątkowy i głęboko emocjonalny album współczesnej muzyki arabskiej, zachwycająco subtelna pierwsza płyta projektu, który przez wiele lat opierał się dokumentacji i jakimkolwiek ustaleniom. Głos Moumneha stał się potężnym, autentycznym instrumentem, a jego techniki produkcyjne, wykorzystujące w różnym stopniu zniekształcenia, echa taśmy i opóźnienia, nadają nagraniom ponadczasową intensywność. Nasycone syntezatory i przesterowane sygnały akustycznych buzuk i zurna Moumneha wzmacniają panującą wrażliwość, stanowiąc mocny kontrapunkt dla wokali i pięknych, poszukujących narracji instrumentalnych. Prace Szlama stanowiły materiał źródłowy dla estetyki wizualnej albumu. Wizualna kreacja Szlama na potrzeby albumu opiera się na sekwencjach, które są echem księżycowych wyobrażeń i fotograficznych interwałów, które rozbrzmiewają i rezonują, przywołując na myśl oscylacje czasu. Wykorzystując klatki z różnych ręcznie przetworzonych taśm filmowych 16 mm, Szlam stworzył sekwencję księżycową, która stanowi okładkę albumu.
Zainspirowany książką libańskiego pedagoga Boutrosa Al-Bustaniego Circumference of the Ocean, Mo7it Al-Mo7it oznacza, w otwartej i poetyckiej interpretacji JIMH, "Ocean oceanu". Cyfra 7 jest wymawiana jak h; wszystkie tytuły na płycie są zapisane we współczesnym potocznym "mobilnym" języku arabskim (znaki transliteracyjne używane w arabskich sms-ach telefonicznych).
Tracklista
A1 Koll Lil-Mali7ati Fi Al-Khimar Al-Aswadi (Speak Of The Woman In The Black Robe) 2:55
A2 3andalib Al-Furat (Nightingale Of The Euphrates) 9:47
A3 Yudaghdegh El-Ra3ey Walal-Ghanam (He Titillates The Shepherd, But Not The Sheep…) 3:22
A4 3anzah Jarbanah (Sick, Diseased Goat) 6:34
B1 Dam3et El-3ein 3 (Oh Tear Of The Eye 3) 5:09
B2 Ko7l El-3ein, 3emian El-3ein (Eyeliner Of The Eye, Blindness Of The Eye) 3:56
B3 Amanem (Amanem) 8:53
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Kolor | BLACK |
Nagrane strony | 2 |
Rozmiar | 12" |
Prędkość | 33 1/3 RPM |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- A 1. Koll Lil-Mali7ati Fi Al-Khimar Al-Aswadi (Speak Of The Woman In The Black Robe)
- A 2. 3andalib Al-Furat (Nightingale Of The Euphrates)
- A 3. Yudaghdegh El-Ra3ey Walal-Ghanam (He Titillates The Shepherd, But Not The Sheep…)
- A 4. 3anzah Jarbanah (Sick, Diseased Goat)
- B 1. Dam3et El-3ein 3 (Oh Tear Of The Eye 3)
- B 2. Ko7l El-3ein, 3emian El-3ein (Eyeliner Of The Eye, Blindness Of The Eye)
- B 3. Amanem (Amanem)