Furia
17 czerwca 2015

In The Vines

48.00 

CD, Cardboard Slipcase

Brak w magazynie

SKU: 0656605603322 Kategorie: , Tagi:
artysta: Castanets
numer katalogowy: AKR033

Ray Raposa z zespołu Castanets prawie skończył pracę nad następcą albumu First Light – Freeze (2005), kiedy trzech mężczyzn w dziwnych maskach napadło na niego z bronią w ręku przed jego domem w Bedstuy na Brooklynie. Kradzież pieniędzy na czynsz, iPoda i sejfu była punktem kulminacyjnym roku depresji i nocnych wędrówek. Niedługo po napadzie Raposa ukończył In The Vines.

 

Jeśli debiut Castanets, Cathedral (2004), był opowieścią o drodze, a First Light's Freeze – maltretującą tęsknotą, In The Vines jest próbą pogodzenia strachu z pustką pomiędzy tymi podróżami. Raposa mówi: "Mamy tu do czynienia z wyraźnym brakiem zakorzenienia. Nie tyle pogoń, co po prostu budzenie się gdzie indziej, a potem znowu gdzie indziej. Wielokrotnie musiałem wstrzymywać produkcję i/lub pisanie i/lub myślenie o tym albumie z powodu prawdziwej, obezwładniającej depresji. Całkowicie paraliżujące. Zły stan. Poza trasą, to był bardzo zły rok".

 

Odpowiednio, album, który starał się ukończyć, jest oparty na hinduskiej bajce o uwięzieniu w nieuchronnym losie, w którym śmierć i ograniczenia naszego fizycznego życia zbliżają się ze wszystkich stron. Opowieść ta stanowi połowę inspiracji dla In The Vines. Druga połowa to wędrówka, która charakteryzowała większość życia Raposy. Począwszy od lat spędzonych w podróży, podczas których podrabiał bilety Greyhounda, poprzez przeprowadzkę na Wyspy Dziewicze jako pozbawiony rodziców nastoletni zawodowy surfer, aż po pilnowanie rodziców dziennikarzy-ekspatriantów (ojciec mieszka w Arabii Saudyjskiej, a matka w Meksyku) – życie Raposy to podróż na tylnych siedzeniach i przystanki. W bajce "Studnia życia" olbrzymia sieć rozciągnięta przez olbrzymią kobietę otacza zagubionego w lesie bramina. Rozgorączkowany bramin biega w kółko, próbując uciec, aż w końcu spada do połowy dołu i zaplątuje się w pnącza. W połowie drogi między głodnym mięsa sześcioramiennym słoniem na szczycie dołu a czekającym na niego wężem na dole odkrywa kilka pszczelich uli. Gdy pszczoły brzęczą wokół bramina, a szczury gryzą podtrzymujące go pnącza, ten może jedynie zajadać się słodkim miodem.

 

Ciężka sprawa, tak, ale nie jest to tylko niebezpieczeństwo i ciemność. Piosenki są śpiewane z taką intymnością i szczerością, że In The Vines "kołysze się" gdzieś pomiędzy wężem, słoniem, pszczołami i szczurami, a miód reprezentuje dziwne poczucie nadziei i zachwytu nad krótkimi chwilami piękna, które podtrzymują nasze życie.

 

DŹWIĘK

W muzyce Kastanietów istnieje wspólnota, która zapewnia Raposie bezpieczeństwo i zdrowy rozsądek, gdy plącze się w dole. W tym przypadku są to: Jana Hunter, Nonhorse (Vanishing Voice), Rafter Roberts, Nathan Delffs (Shaky Hands), Viking Moses i Matthew Houck (Phosphorescent). Ostatnio do społeczności Castanets na żywo dołączyli tacy ludzie, jak dobry przyjaciel i kolega z wytwórni Sufjan Stevens, Nick Delffs (Shaky Hands), Rob Lowe (Lichens) i Annie Clark (St. Vincent).

 

Ta stale zmieniająca się obsada sprawia, że kiedy zbliżamy się do Castanets, musimy porzucić uprzedzenia dotyczące "zespołów" i "singer-songwriterów". Castanets to zawsze "my", niezależnie od tego, czy Raposa gra sam, czy z dziesiątkami osób. Ten wspólny wysiłek rodzi paradoksalne brzmienie, które zawdzięcza zarówno AM Gold, jak i idiosynkratycznym obrzeżom teorii muzyki. Raposa wydobywa oba te elementy, by odkryć skarby. Szablonem może być muzyka country, ale zbiorowa energia wyczarowuje elementy noise'u, free jazzu, black metalu i elektronicznych abstrakcji. "Po kasecie Kitty Wells w furgonetce, wrzucam płytę Brotzmanna, Lichens albo Hot 97" – mówi Raposa.

 

Raposa jest kuratorem swojej własnej sztuki, poszukując potencjalnych kolaboracji, które nadadzą sytuacji wiele barw, poskromią jego ego i odkryją własną osobowość utworu. Raposa gra z ludźmi muzykę, która jest przedłużeniem delektowania się i spożywania miodu.

 

Tracklista

1 Rain Will Come 5:20

2 This Is The Early Game 3:12

3 Westbound, Blue 2:00

4 Strong Animal 3:29

5 Sway 3:39

6 The Fields Crack 1:21

7 Three Months Paid 6:23

8 The Night Is When You Can Not See 4:30

9 Sounded Like A Train, Wasn't A Train 3:27

10 And The Swimming 4:31

Rok wydania

Nośnik

Nośnik [ilość]

1

Rodzaj wydania

ORIGINAL

Opakowanie

CARDBOARD SLIPCASE

Kraj

Zagraniczna

Tracklista

  • 1. Rain Will Come00:05:20
  • 2. This Is The Early Game00:03:12
  • 3. Westbound, Blue00:02:00
  • 4. Strong Animal00:03:29
  • 5. Sway00:03:39
  • 6. The Fields Crack00:01:21
  • 7. Three Months Paid00:06:23
  • 8. The Night Is When You Can Not See00:04:30
  • 9. Sounded Like A Train, Wasn’t A Train00:03:27
  • 10. And The Swimming00:04:31