Stay Close
16 czerwca 2015A History Of Rock Music In Ukrainian
2 września 2015Coin Coin Chapter One: Gens De Couler Libres
60.00 zł
CD, Ecopack
Brak w magazynie
Matana Roberts (wymawiana jako mah-tah-nah) jest jedną z czołowych postaci współczesnej afroamerykańskiej muzyki eksperymentalnej, łączącą swój powszechnie uznany talent saksofonistki altowej i improwizatorki z intensywnie zaangażowaną redefinicją amerykańskich tradycji jazzowych.
Projekt Matany COIN COIN stanowi centralny punkt tego zaangażowania i redefinicji: jest to wielorozdziałowe dzieło, które łączy w sobie konceptualny scoring (notacja graficzna, strategie "przypadkowe"), opowiadanie historii i narrację historyczną, teatr performatywny (persony, kostiumy, multimedia) oraz głęboko przemyślane przekazywanie informacji o osobistym pochodzeniu i "uniwersalnym" doświadczeniu Afrykanów w Ameryce.
Roberts zaczęła spędzać dużo czasu w Montrealu w drugiej połowie lat 2000 i od 2008 roku jest stałą mieszkanką tego miasta. Chociaż Constellation znała ją już w 2001 roku (dzięki współpracy ze Sticks And Stones i gościnnemu występowi na płycie Godspeed You! Black Emperor na albumie Yanqui U.X.O.), to dopiero poprzez ewolucję jej hipnotyzującego projektu COIN COIN w pełni ulegliśmy jej czarowi – podobnie jak kilkunastu muzyków z Montrealu, którzy zaczęli współpracować z nią przy tworzeniu muzyki i podczas występów.
COIN COIN Chapter One: Gens de Couleur Libres to pierwsze oficjalne nagranie tego ambitnego i potężnego projektu. Zaprosiliśmy Matanę, aby zebrała swoją montrealską grupę na występ w studio w Hotelu2Tango, przed małą, ale pojemną publicznością około 30 przyjaciół i sympatyków. Zespół spędził cały dzień na przygotowaniach, podczas gdy inżynier Radwan Moumneh ustawiał mikrofony i poziomy. Wieczorny występ był oszałamiający, dosłownie doprowadzając członków publiczności do łez, i został pięknie nagrany. Pełny 90-minutowy występ został skrócony do około 60 minut, składających się z czterech ćwierćgodzinnych suit rozłożonych na czterech stronach 10-calowego winylu.
Mówi Matana: "COIN COIN to kompozycyjny język dźwiękowy, który rozwijam od 2006 roku. Moje początkowe zainteresowanie stworzeniem tego dzieła wzięło się z dziecięcej fascynacji duchami, straszydłami, upiorami i nikłymi śladami tego, co po sobie pozostawiają. Jestem głęboko zainteresowana starymi, zabytkowymi przedmiotami ludzkiej egzystencji, głównie ze względu na różnorodność historii, które można stworzyć, faktyczne lub nie, z możliwości ich istnienia. Ten projekt jest połączeniem tych zainteresowań, jak również mojego zachwytu nad komunikacją muzyczną, rytualnymi ozdobami i genealogiczną historią Afrykanów w Ameryce w XX wieku. W niektórych przypadkach wykorzystuję informacje, które uzyskałem z badań nad historią moich własnych przodków, jako inspirację i obszar twórczych rozważań. Muzyczne korzenie tej pracy wynikają również z mojego ciągłego przyciągania/odrazy do pewnych aspektów amerykańskiej tradycji jazzowej, z którą jestem głęboko związany jako saksofonistka altowa."
Dla nas COIN COIN reprezentuje jedne z najbardziej szczerych i przekonujących prac – muzycznie i tematycznie – z jakimi mieliśmy zaszczyt być związani. Łączy w sobie przygodną improwizację, eksperymentalny głos i narrację, szeroki wachlarz czarnych folków i beznamiętną grę Matany na czele z ogromnym emocjonalnym i konceptualnym efektem.
Tracklista
1 Rise 7:27
2 Pov Piti 7:41
3 Song For Eulalie 8:26
4 Kersaia 7:33
5 Libation For Mr. Brown: Bid Em In… 9:48
6 Lulla/Bye 5:54
7 I Am 10:05
8 How Much Would You Cost? 4:19
Rok wydania | |
---|---|
Nośnik | |
Nośnik [ilość] | 1 |
Rodzaj wydania | ORIGINAL |
Opakowanie | ECOPACK |
Kraj | Zagraniczna |
Tracklista
- 1. Rise00:07:27
- 2. Pov Piti00:07:41
- 3. Song For Eulalie00:08:26
- 4. Kersaia00:07:33
- 5. Libation For Mr. Brown: Bid Em In…00:09:48
- 6. Lulla/Bye00:05:54
- 7. I Am00:10:05
- 8. How Much Would You Cost?00:04:19