Sklep

Thaibreak [Volume One]
3 czerwca 2016
***Deleted*** Polish Blood
27 czerwca 2016

Central Palace Music

83.00 

CD, Packaged in Original Designs From Moderna Musset Festival

Brak w magazynie

SKU: 0793447539829 Kategorie: , Tagi:
wydawnictwo: Important Records
numer katalogowy: IMPREC398

Central Palace Music w wykonaniu należącego do Catherine Christer Hennix zespołu just intonation The Deontic Miracle to pierwsze z serii archiwalnych wydawnictw Hennix, które ukaże się nakładem Important Records. Ten wcześniej nie słyszany utwór pochodzi z ośmiodniowego festiwalu zorganizowanego wiosną 1976 roku w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Sztokholmie. W skład grupy wchodzą Catherine Christer Hennix na oboju renesansowym i niestandardowych generatorach sinewave, Peter Hennix na oboju renesansowym i Hans Isgren na sheng. Central Palace Music zapakowany jest w deluxe letterpressowe opakowanie i ukazuje się równocześnie z niedawnym nagraniem nowego zespołu Hennix, Live At Issue Project Room.

 

"…Hennix stworzyła dźwięk, który niezawodnie sięga do naszej podświadomości i uwalnia nas od linearnego czasu…." ~ The Quietus

 

Catherine Christer Hennix (1948, Sztokholm) jest artystką, poetką, kompozytorką i filozofką silnie zainteresowaną logiką i formalną teorią muzyki. Należała do pionierów eksperymentujących w Szwecji z generowanymi przez komputery główne kompozytowymi formami fal dźwiękowych pod koniec lat 60. W latach 70. była kluczową postacią Downtown School wraz z La Monte Youngiem i Henrym Flyntem, z którymi wielokrotnie współpracowała. Studiowała u mistrza ragi Pandita Prana Natha, prowadziła live-elektroniczne zespoły Just Intonation: Hilbert Hotel i The Deontic Miracle, których nagrania ukazują się obecnie nakładem Important Records. Była profesorką matematyki i informatyki, asystentką i współautorką pracy A.S. Esenin-Volpin, za którą w 2000 roku otrzymała nagrodę Centenary Prize Fellow Award przyznawaną przez Clay Mathematics Institute. Zainteresowanie Hennix muzyką dronową i medytacyjnym, transowym stanem, jaki ona wywołuje, jest widoczne w jej badaniach nad podobną muzyką w wielu innych kulturach i tradycjach, czerpiąc inspirację na przykład z japońskiej muzyki Gagaku i wczesnej, wokalnej, trzynastowiecznej muzyki Perotinusa i Leoninusa.

 

W 2003 roku powróciła do generowanych komputerowo kompozytowych form fal dźwiękowych zwanych obecnie Soliton(e)s, których pierwszym efektem był Soliton(e) Star. Następnie założyła zespół Just Intonation The Choras(s)an Time-Court Mirage, który wykonuje Blues Dhikir al- Salam (Live at the Grimmuseum, Vol. 1, Berlin, 2011, Important Records 2012). W 2012 roku Henry Flynt poprosił Hennix o nową, rozszerzoną realizację ISE na potrzeby instalacji w ZKM w Karlsruhe w Niemczech, która miała być częścią jego retrospektywnego/prospektywnego pokazu Henry Flynt Activities 1959 – w ZKM. W odpowiedzi Hennix zrealizowała 4-kanałową kompozycję Rag Infinity/Rag Cosmosis, swoją pierwszą 4-kanałową kompozycję wspomaganą komputerowo od 1969 roku.

 

Tracklista

1 Central Palace Music (From 100 Model Subjects For Hegikan Roku) 45:47

Rok wydania

Nośnik

Nośnik [ilość]

1

Rodzaj wydania

ORIGINAL

Rok nagrania

1976

Opakowanie

COVER CARDBOARD

Kraj

Zagraniczna

Tracklista

  • 1. Central Palace Music (From 100 Model Subjects For Hegikan Roku)00:45:47

Może spodoba się również…